XKB error pri starte XFree 3.3.2-3

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Pátek Prosinec 4 09:11:49 CET 1998

Dobry den,

Tibor Pittich wrote:

> System: /usr/X11R6/lib/X11/xkb/xkbcomp -w 1 -R/usr/X11R6/lib/X11/xkb
> -xkm -m us_sk_qwerty -em1 "The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp)
> reports:" -emp "> " -eml "Errors from xkbcomp are not fatal to the X
> server" keymap/xfree86 /var/tmp/xfree86.xkm'

Tohle neni chyba, to se prece spousti kompilator klavesnice, a jen v pripade,
ze by nebyl uspesny, tak se ma vypsat ta hromada hlasek. Me to samozrejme dela
taky a cesky pisu...

> ako sa pise, chyba nieje fatalneho charakteru, ale zial
> slovenska klavesnica nefunguje.. zaujimave je, ze funkcia
> led_group, ktora zabezpecuje rozsvietenie ledky scroll lock pri
> stlaceni AltGr, alebo obidvoch shiftov funguje...
> Neviem ci je to chyba moja, alebo je to dokonca chyba niekde v
> distribucii? Testovali ste to niekto?

Dal uz moc nevim, ale napr.: jakou mate distribuci? Podle toho, co jste napsal,
odhaduji, ze se jedna o RH 5.1 s knihovnou od S Meduny. Pak je treba jeste
nastavit, nejlepe do /etc/profile:

export _XKB_CHARSET="iso8859-2"
export _XLIB_FORCE_I18N="1" (nebo "2", ja mam dva, nevim presne, jaky je v tom
rozdil, vim, ze hodnota "0" XLIB_FORCE_I18N vypne)
export LC_TYPE (ja mam "czech", hodnotu je treba dosadit dle locales)

Dale je take k dispozici Czech HOWTO na adrese:

http://www.penguin.cz/czech-howto

Zdravi
Jan Marek

--