XKB error pri starte XFree 3.3.2-3

Peter Ivanyi ivanyi na internet.sk
Neděle Prosinec 6 12:09:33 CET 1998

> : System: /usr/X11R6/lib/X11/xkb/xkbcomp -w 1 -R/usr/X11R6/lib/X11/xkb
> : -xkm -m us_sk_qwerty -em1 "The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp)
> : reports:" -emp "> " -eml "Errors from xkbcomp are not fatal to the X
> : server" keymap/xfree86 /var/tmp/xfree86.xkm'
>

> Tipujem chybne nastavene locale - pokial si nezvolil
> slovencinu hned pri instalacii, daj do /etc/sysconfig/i18n
>
> === snip ===
> LANG=sk
> LINGUAS=sk
> LC_ALL=sk_SK
> SYSFONT=lat2-16
> [...]

Nereprodukovatelne :-(

Tak som trosku hladal za akych okolnosti zanikne predchadzajuca
hlaska, ktora ma tiez dost iritovala, a nejak mi nestacilo len
vyjadrenie niekoho, ze not fatal error vlastne znamena ziadna chyba.
Nakoniec u mna som sa jej zbavil nasledovne:

vypis sekcie keyboard z XF86Configu:

Section "Keyboard"
        Protocol        "Standard"
        XkbCompat       "group_led"
        XkbSymbols      "czsk(us_sk_qwerty)"
        XkbModel        "pc101"
        XkbKeycodes     "xfree86"
EndSection

V kazdom pripade musi byt zakomentovana/odstranena polozka XkbKeymap
#       XkbKeymap       "xfree86"
ci podobne.

Postacujuce su prve tri polozky z predchadzajuceho textu
v keyboard sekcii pre funkcnost sk/cz klavies v xterme,
na ktorom som to skusal, inac na distribucii RH5.1 z cpressu
po instalacii XKB-czsk-forcedIM-0.04 od teba bez instalacie
kniznice forcedIM.
(Z locale som mal nastavene iba LC_CTYPE=sk resp. cs, co je na
pisanie postacujuce, samozrejme kto chce, moze si nastavit
vsetky cez premennu LANG alebo LC_ALL )

Peter