Virus v Unixu

Daniel Mihalyi mihalyi na oko.fei.tuke.sk
Pondělí Prosinec 7 10:57:21 CET 1998

Milan Kerslager <milan.kerslager na spsselib.hiedu.cz> wrote:
> Dobry den,

> nasel jsem na systemu, ktery obhospodaruji "vira". Byl to shellovy
> skript, ktery fungoval zhruba tak, ze se umistil na zacatek jineho
> souboru a pri spusteni napadnuteho programu se nejprve postaral o sve
> rozmnozeni. Rozsireni na systemu zavinili sami uzivatele nastavenim
> naprosto nevhodnych pristupovych prav do svych adresaru.
> Budiz k dobru, ze skript napsal clovek, ktery to nedotahl do konce,
> takze diky chybovym vystupum mi to postizeni uzivatele nahlasili.

> Toz, abych ted delal periodicky chmod 701 /home/*

Je celkom mozne, ze takymto modom pripravite svojich userov o moznost pristupu
na ich domace WWW stranky :-) nie je vhodnejsi napriklad 755 ?
--
 _                                                       mihalyi na tuke.sk
| \ _.._ o _ || _                  PGP: finger   mihalyi na oko.fei.tuke.sk
|_/(_|| ||(/_||(_)         Fingerprint: 92FA375DBCF34C69D573F58CEA7CAC3A