Virus v Unixu

Michal Kubecek kubecek na karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Prosinec 7 12:01:56 CET 1998

> Je celkom mozne, ze takymto modom pripravite svojich userov o moznost pristupu
> na ich domace WWW stranky :-) nie je vhodnejsi napriklad 755 ?

Takoveho roota bych asi brzo chytil pod krkem (aby mi kazdy videl
vsude, aniz bych to chtel). 701 samozrejme staci. Ale myslim, ze uz
sama myslenka, ze by root menil pristupova prava k cizim adresarum,
se mi zda zvracena. Uzivatel ma prece pravo byt blbem, root by mu
pak pouze nemel dat zadna privilegia. Koneckoncu si dovedu predstavit
rozumne duvody, proc by jeden uzivatel mel mit svuj domaci adresar
s pravy 700, jiny 711 a treti klidne 770. I prava 500 mohou mit za
urcitych okolnosti smysl.

                                                     Michal Kubecek