XKB error pri starte XFree 3.3.2-3

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pondělí Prosinec 7 13:24:02 CET 1998

Cejka Rudolf <cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz> wrote:

> Dobra. A co treba Window Maker? Chodi nekomu i s mrtvymi klavesami?

   Zminenou poznamkou jsem myslel v programech, ktere pouzivaji korektne
XKB a IM. Za vsechny programy (byt je to treba window manager) nikdo rucit
nemuze.

> Dospel jsem maximalne do tohoto stadia:
> a) Normalne pocesteny system - ve WM nejedou mrtve klavesy (jelikoz
>    WM neotevira vstupni metody a je toho jeste trochu vic).
> b) Modifikovana Xlib (via LD_PRELOAD) - sice se mi rozjel WM i s mrtvymi
>    klavesami, ale cestina prestala chodit v Gimpu, Netscape...

   Zkuste pouzit http://www.fi.muni.cz/~kabi/linux/LibI18Nsrc.tar.gz.
S LD_PRELOAD poustejte pouze ty programy, ktere jinak s mrtvymi klavesami
nefunguji.

> Takze panove odbornici, kdo se citi na "pomrtveni" Window Makeru?
> Podle velkoreci tu je velke mnozstvi odborniku a bude to pro ne
> snadna lahudka. Autor WM mi psal, ze o lokalizace ma zajem, jen nevi,
> jak na to. Ja zase stiham maximalne zaslat seznam nutnych akci pro
> rozchozeni mrtvoklaves, vic ne. Najde se nekdo?

   Autor se muze podivat do zdrajaku chodicich programu (treba xterm).
Pokud znate nekoho, kdo vsechno stiha, obratte se na nej. ;-)

> Coz takhle svoji energii misto nadavek radsi venovat treba pocesteni
> Window Makeru?

Momentalne ji venuji vylepsovani ceskych dat pro ispell.

> V dobe vadneho XFree (cimz netvrdim, ze nove je bezchybne)
> to bylo takrka dokonale reseni.
(je myslen balicek z ftp.freebsd.cz)

Nemam pocit, ze by s timto balickem chodily mrtve klavesy v programech, kde
normalne nechodi. A ostatni uz je vyreseno - a c~iste~.

> Ono to zminovane reseni na ftp.freebsd.cz neobsahovalo nic jineho,
> nez odkaz na pocestene Compose a ceskou klavesnicovou mapu s nazvy
> pismenek podle iso-8859-1. Myslim, ze to bylo mnohem lepsi reseni,
> nez patchovat Xlib bez tehdy nejnovejsich bezpecnostnich patchu, jak
> jsme meli moznost vsichni sledovat.

   Viz vyse. Tento balicek nezajisti fungovani mrtvych klaves, coz je
jediny duvod, proc pouzivat patchovanou libX11.

> Je elegantni, aby vsichni uzivatele museli vedet, jak pocestit svou
> klavesnici? Nebo je elegantni kazdemu uzivateli tohle do $HOME kopirovat?
> Hmmm, velmi zajimave predstavy o elegantnosti.

   Vzhledem k tomu, ze ruznym lidem se libi ruzne ceske klavesnice, a
dokonce i mnoha z tech, kterym "vyhovuje" standardni ceska klavesnice,
zustava skryto, jak napsat zpetne lomitko nebo zavinac, tak reseni, pri
kterem si kazdy uzivatel muze vybrat (aspon z tech nekolika moznosti),
jake rozlozeni klavesnice bude pouzivat, je (podle meho nazoru) velmi
elegantni.

--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229