username s velkym pismenem => blbne sendmail

Pondělí Prosinec 7 21:54:07 CET 1998

Daniel Novotny <xnovotn3 na fi.muni.cz> writes:

> Dalsim experimentovanim (vytvareni fiktivnich uzivatelu a posilani
> jim posty) jsem zjistil, ze pokud mam velke pismeno v username,
> posta nechodi (presneji receno prvni pismeno velke, jina jsem
> nezkousel...) .

V postovni adrese nezavisi na velikosti pismen, sendmail proto prevadi
jmeno adresata na mala pismena. Da se to potlacit volbou "F=u" u
Mlocal. Pak jsou rozlisovana velka a mala pismena, ale to take muze
vest k problemum.

> Podival jsem se do sendmail.cf, ale moc moudry jsem z toho nebyl...

Dela to interne, v sendmail.cf na to zadna pravidla nejsou.

> V zadnem materialu o Unixu co mam doma neni nic o problemech s
> velkymi pismeny ve jmenech uzivatelu, neni to tedy bug sendmailu?

Spis se mi to jevi jako vlastnost. Je pravda, ze by o ni mela byt pri
zrizovani username v okennim prostredi zminka. Zmenu muzete autorovi
sendmailu navrhnout.

Starsi administratori obvykle uzivatelska jmena obsahujici velka
pismena ze zvyku nezrizuji. Duvodem byly praveke terminaly, ktere
umely jen velka pismena.  Na nekterych systemech (napr. Solarisu) bylo
nakonfigurovano, ze pokud uzivatel zadal username velkymi pismeny, tak
doslo k prepnuti terminalove linky do rezimu, kdy byla velka pismena
automaticky prevadena na mala (stty -iuclc). (Jinak by si uzivatel
"velkopismenoveho" terminalu nespustil ani prikaz ls.) Uzivatele s
velkymi a malymi pismeny ve jmenu by se z takoveho terminalu vubec
nezalogovali.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR