username s velkym pismenem => blbne sendmail

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Úterý Prosinec 8 11:50:39 CET 1998

Zdravim,

> V postovni adrese nezavisi na velikosti pismen, sendmail proto prevadi
> jmeno adresata na mala pismena. Da se to potlacit volbou "F=u" u
> Mlocal. Pak jsou rozlisovana velka a mala pismena, ale to take muze
> vest k problemum.

   Muze a pravdepodobne povede, uz proto, ze jestli mne pamet neklame, tak
prislusne RFC vyslovene rika, ze mailove adresy jsou case-insensitive.

> Starsi administratori obvykle uzivatelska jmena obsahujici velka
> pismena ze zvyku nezrizuji. Duvodem byly praveke terminaly, ktere
> umely jen velka pismena.  Na nekterych systemech (napr. Solarisu) bylo
> nakonfigurovano, ze pokud uzivatel zadal username velkymi pismeny, tak
> doslo k prepnuti terminalove linky do rezimu, kdy byla velka pismena
> automaticky prevadena na mala (stty -iuclc). (Jinak by si uzivatel
> "velkopismenoveho" terminalu nespustil ani prikaz ls.) Uzivatele s
> velkymi a malymi pismeny ve jmenu by se z takoveho terminalu vubec
> nezalogovali.

   Dalsi problem by nastal, pokud by existovali dva uzivatele, jejichz
jmena se lisi pouze velikosti pismen...

							Preji krasny den
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"God doesn't play dice."    -- Albert Einstein