CEleron

oto_b na krtek.buchtovi.cz oto_b na krtek.buchtovi.cz
Úterý Prosinec 8 12:15:37 CET 1998

>  nechci vyvolat flamewar, ale Celer opravdu je jen ulet uchylnyho Intelu.

No ja nevim, ale efakt by mne zajimalo, jak jsi dosel k tomuto zaveru.
Pokud se nemylim, tak Celeron 333A je co do vykonu mnohem lepsi nez cokoli x86
na stejne frekvenci. O uchylnosti Intelu svedci to, ze je to nejlepe
prosperujici firma ve svem oboru? Sam jsem sice proti vsem monopolum,
takze mi doma beha OpenDOS od Caldery, Linux RH 5.1, AMD K6-3D a FIC VA 503+
s broukovou sadou VIA3, ale stejne si myslim, ze M$ i Intel jsou ve vsem
nevinne a ze nejvetsi chybu v dejinach vypocetni techniky, a mozna v dejinach
podnikani vubec, udelalo IBM, ktere s Microsoftu a INTELu udelalo to,
cim jsou dnes. Jejich kradeni napadu je v podtate jen drobnym problemkem,
protoze na takove firmy je podle vysledku americkych soudu kratky i takovy
stat, jakym USA bezesporu jsou.

> Sice mam taky Intelovskej CPU (PPro 200) ale KDE mi beha velmi dobre. Ze
> by to bylo temi 128 MB RAM :-)) ??

Ale zet k problemu. Pamet je presne to, co v soucasne dobe rozhoduje
o rychlosti aplikaci. Vcera jsem nechal kompilovat mico. Kompilace mi
na 64MB trvala nekolik desitek minut, na 16MB mi kompiluje temer cely den.
U KDE jsou nejvetsim problemem kfm a kioslave. Kdyby je slo obejit,
zrychlylo by se KDE temer nepredstavitelne. Bohuzel kpanel prave kfm vyuziva
ke spousteni aplikaci a ikonky na desktopu spravuje taky kfm, takze se bez
nej neobejdete a dalsich 32MB je v podstate nutnost. Timto se z KDE-Linuxu
stava system rozezranejsi nez win98, a to uz je co rict. Stabilita je taky
velice podobna, takze jedinou vyhodou KDE se oproti 98 stava jeho cena.

Telcontar