cestina v RH5.2

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Středa Prosinec 9 12:21:12 CET 1998

> Ja bych to prvni reseni taky nezavrhoval. Mam za to, ze cesky je spis
> budova OSN nez OSN budova (predseda ODS, staty EU), a tak
> mi prijde logictejsi hovorit o serveru FTP nez FTP serveru.

Ono je neco jineho predseda ODS nez IP-adresa. On ten Rh-faktor bych
taky chapal trosku odlisne od faktor Rh. Uz jenom z toho duvodu,
Rh-faktor je vcelku chapano jako podstatne jmeno, kdezto faktor Rh
je podstatne jmeno faktor a Rh je nevlastni privlastek. Faktor koho ceho Rhr,
podle "vzoru" predseda koho ceho ODS, naproti tomu ODS predseda by byl
predseda s vlastnosti byt ODeeSovym predsedou. Doufam, ze jsem to vyjadril
dost jasne a ze mi rozumite.
Stejne tak chapu jako tri rozdilne vyznamy pro
IP adresa - adresa, jejiz specifikou je prave IP; nejde tedy o termin
IP-adresa - termin, ktery oznacuje adresu pocitace ve formatu B.B.B.B
adresa IP - adresa koho ceho nejake spolecnisti jmenujici se IP

Pokud tedy podporujeme cestinu, tak klidne dal rikejme aj pi adresa,
ale pisme IP-adresa. Timto dekuji tomu (ted si presne nevzpominam, kdo
to byl), kdo uverejnil, ze Rh-faktor se nema psat Rh faktor. Myslel
jsem si to, ale nevedel. Dik.

              ^^^^^^
Jezismarjaaaaaaaa. Ja jsem si myslel, ze Pyrrha je masina na fi.muni.cz
a ze ten clovek, ktery prisel Rimu? na pomoc byl kral Pyrrhos!
Tedy vitezstvi Pyrrha...

Telcontar