Terminalovy pristup z Linuxu na DEC

Robert Follner follner na icl.cz
Středa Prosinec 9 19:18:45 CET 1998

On Wed, 9 Dec 1998, Pavel Barta wrote:
> UNIXu. Konkretne jde o to, aby to fungovalo z nejakeho terminalu XWindows
> (xterm, rxvt apod) pod Linuxem.
> Jde hlavne o specialni klavesy typu "Do" apod, ktere obsahuje klavesnice
> DECu.
> Nemate s tim nekdo zkusenosti?
No, zkusenosti to zrovna nejsou, ale uz jsem na to narazil. Panove od
DECu pouzivaji spravne klavesnice pro terminaly vt100, vt220 apod.
Bodejt ne, kdyz to sami ustandartizovali. A ja jsem jednou (kdyz jsem
jeste k nativni praci pouzival M$ Windows 3.11 a Word 2.0) narazil na
potrebu ovladat konzolove aplikace od DECu. Tak jsem sehnal tehdy
vynikajici (byt sharewareovy) X server pro DOS - XAppeal. A tam ta jedna
aplikace (pri spusteni xtermu z toho DECa) vytvorila dole pod xtermem
takovy toolbox s tlacitky odpovidajicimi hledanym klavesam.
A pak jeste jedna sranda. Bohuzel, nemuzu si vzpomenout na jmeno (uz je
to skoro 5 let!) terminaloveho emulatoru pod Wokna, kde sla zobrazit
klavesnice vt100 terminalu a kliknutim mysi na prislusnou klapku se
provedla patricna akce. K velke litosti vsech zucastnenych musim konstatovat,
ze trpaslici se nevraceji a nevraceji - asi nemuzou najit jmeno toho
programu.
Jen jeste pro upresneni: jednalo se o stroj DEC 4000 s instalovanym
systemem Ultrix 4.2 (doufam, ze aspon tato informace je spravna).

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 http://cowley.umel.fee.vutbr.cz/~follner/
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language