demo CD (long)

Brano Zarnovican zarnovican na pobox.sk
Čtvrtek Prosinec 10 12:53:09 CET 1998

On Thu, Dec 10, 1998 at 08:29:52AM +0100, Jan ' Kozo ' Vajda wrote:
> :> BTW: Linuxu by sa tiez zislo nejake demo CD, ktore by nabootovalo rovno
> :> do KDE, alebo nieco podobne. Uz som nad tym rozmyslal. Ma to svoje uskalia.
>
> nad tymto sme sa onehda zamyslali s kolegom ... a dospeli sme ( aj ked sme
> zastancovia linuxu ) k jednemu nazoru ..
>
> pokial nebude instalacia ( pre BFU ) taka jednoducha ako WINxy, tak bude
> problem ..
>
> a pritom by to podla naseho nechcelo vela .. doplnit do instalacneho scriptu
> ( ci co to je ) jednu kolonku "start_("BFU")_install", ktora by sama nejako
> [...]
vobec som nemal na mysli 'fdisk', alebo instalovanie na disk. Zivy system
napaleny priamo na CD-cku.
Nabootuje sa z CD a bude pouzivat len to. Bez swapu sa da zit.

Problem c.1: namountovanie demo CD
- potrebuje vediet aspon cislo zariadenia na ktorom to CD je (/dev/hdb).
  Typ IDE zariadenia sa da celkom jednoducho vycitat z /proc.
  Ale co ak ma clovek napr. napalovacku a CD-ROMku, alebo CD zapojenu na
  zvukovu kartu, alebo nebodaj SCSI. Ani nechcem vediet ako sa v Linuxe
  autodetekuje SCSI a loaduju prislusne moduly.
  Riesenie (spinave): Obmedzime sa len ATAPI, masiny s jednou CD-ROMkou.
- kam to namountovat a ako co? Mat na CD cely /usr podstrom?
  Toto je este daleko. Vzdy sa to da vyriesit hromadou symbolickych
  liniek.

Problem c.2: nakopnutie X-ov
  Bez grafiky to nema zmysel. To by ludi len usvedcilo v tom, ze kazdy
  UNIX je nutne textovy.
- tolko kariet, tolko rozliseni a farebnych hlbok, cert aby sa v tom
  vyznal.
  Riesenie 1: Pouzit nejaky Xserver, ktory pouziva VESA-u. Dat nejake
  rozlisenie a hlbku, ktore musi podporovat kazdy monitor a karta
  s aspon 1M pamati (napr. 800x600x16)
  Riesenie 2: Pouzit napr. Xconfigurator z RedHatu. Mat dopredu
  naistalovane vsetky servre a on uz iba nalinkuje spravny a vytvori
  XF86Config. Chcelo by to zdrojaky a povrtat sa v tom.
- A co s mysou. Najde si ju Xconfigurator? Ako to urobit pri rieseni
  s VESA-ou. Obmedzit sa len na "generic serial mouse"?

Problem c.3: Pamat
  O KDE sa vseobecne vie, ze je to dobry zrut pamate. Ked pridame
  este Netscape, pripadne nejaky "office" .. :-{
  Uvazujem zatial len riesenie bez swapu. Najnutnejsie veci asi
  budu musiet byt na ramdisku. Vychadza mi to dost zle.
  Swap na hostitelskom disku je problem sam o sebe. No, neviem ..

Problem c.4: Konfiguracia software
  Urcite bude kazdy druhy soft bliakat, ze nemoze otvorit hento, alebo
  tamto na zapisovanie. Typicke pre temp. subory, a konfiguracne,
  ktore sa napr. ukladaju pri odchode. Rc scripty by sa este dali
  prekopat, horsie to bude s takymi, ako KDE.
  Mozeme vobec mat root read-only a nedat ziadny priestor na zapisovanie?
  Asi ano, ale bude potom este nieco prezentovatelne fungovat?

Nepovinny problem: Zvuk
  Donedavna to bol priam neriesitelny problem bez zasahu skuseneho
  Linuxaka. Soundconfig v novom RedHate mi ale vratil nadej.
  Bolo by sa na to treba este poriadne pozriet ako to je schodne.

Prosim komentujte len problemy a riesenia, pripadne ake dalsie problemy
este mozu vzniknut. Nechcel by som aby sa to zvrhlo na to, co vsetko
by malo byt naistalovane na *ESTE NEEXISTUJUCOM DEMO CD*.

							BranoZ