Linux Tip

Čtvrtek Prosinec 10 13:47:55 CET 1998

Oto Buchta pise:
:> 	K tomuto ucelu by se dal pouzit prikaz fortune, sice by to
:> bylo trochu proti duchu fortunes, ale kdyby byl zajem, proc ne.
:
:No kdyby se daly fortunes spoustet s parametrem --nazasmani nebo --linuxtip,
:bylo by to velice zajimave. Jeste navic s moznosti stahnout pravidelny
:update hlasek...
:Asi se zacnu divat po formatu zprav pro fortunu. A zacnu neco psat.
:Kdo mate zajem, muzete mi nejake napady na tipy posilat na
:oto_b na buchtovi.cz
	Podobne prepinace prikaz fortune nema. Muze se mu ale dat za
parametr adresar, ze ktereho ma vybirat. Ceske fortunes funguji tak, ze
ve standardnim adresari /usr/share/games/fortunes/ je podadresar cs, ve
kterem jsou prupovidky a datove soubory, v nejakem inicializacnim souboru
shellu je pak prikaz
fortune cs
Zneuzit k temto ucelum by sel parametr -o (offensive - vybira jenom ty
specialne oznacene potencialne urazlive) nebo -n length, pokud by tip mel
omezenou delku, ktera by nedosahovala obvykle delky u tech opravdovych.
Lepsi by ale asi byl samostatny soubor nebo adresar zpristupneny prikazem
fortune cs-linuxtip
Porad jeste ale plati veta "bude-li zajem".

--

--Zdenek Pytela, <letty na mrakoplas.phil.muni.cz>