RH 5.2 - rychlost

Robert Follner follner na icl.cz
Pátek Prosinec 11 15:39:38 CET 1998

On Fri, 11 Dec 1998, Peter Cernoch wrote:
> patrim mezi novacky v Linuxu ktery se mi velmi libi, ale
> mam dojem ze XWin jsou o hodne pomalejsi nez W95 ....
X-sy jsou podle meho nazoru rychle a skvele. Zadne windowsy
se s nima nemuzou rovnat.

> Pracuji na starsi 486 100 MHz, 40 MB RAM, 50MB swap (zatim nedotcena),
> HD 700 MB, pouzivam WMaker jako manazer (zkousel jsem i fvwm).
To rozhodne nei nejhorsi.

> Hrozne mne rozciluje dlouhe cekani nez se nastartuje treba Netscape (to
> silim,
> trva to cca 1 min),  nebo treba Glint, nebo cokoliv jineho (prvni dva
> pripady jsou
> opravdu kriticke).
Ano, potvrzuji. Ale neni to X-ama. Problem je v tom, ze netscape
nebyva normalne slinkovany glibc knihovnou, nybrz s libc5. No, a pri
startu programu se musi natahnout ta libc5 knihovna plus dalsi
bestie, ktere jsou potreba. A vubec, on netscape sam o sobe je pekna
obluda, hnusna, velka, nefunkcni, ale porad nefunguje mene nez
ostatni radoby konkurence. Problem s tema knihovnama lze castecne
zmirnit doplnenim pameti. Napr na PII-266MHz s 128MB RAM to nabiha
asi za sekundu a pul (myslim ten netscape). Na 64MB to trva asi
3-5 vterin. Jinak dost zalezi na vytizeni procesoru. Treba netscape
je pri startu dost hladovy. Na 486SX to vypadalo tak, ze se treba na
nekolik sekund (tri, nekdy i vice) vsechno zastavilo a pak se to zase
nechci napsat rozebehlo... nejak to zacalo menit stav az do uplneho
nabehnuti. Nescape na te 486sx nabihal asi dve minuty a pul (20MB RAM),
StarOffice 4.0 neco kolem deseti minut.
Mozna by trochu pomohlo nespoustet takove ty zbytecnosti typu
apache, sshd, xntpd, xfs, smbd, nmbd, rc5des apod.
Samozejme, ze neco z toho clovek obcas potrebuje, ale je nanejvys vhodne
se zamyslet, co potrebuju opravdu a porad, a co se da spustet treba
na pozadani (pres inetd) apod.

> Jsem trochu zklamany, protoze z Monkeye a pak ze Slacku (zipslack na
> dos partition) jsem mel pocit ze vse jde rychleji !
> A mezi vyhody linuxu se casto uvadi rychlost !
No, musim rict, ze mne RH taky trochu neprijemne prekvapil. Drive jsem
pouzival slackware na 386 a to byl router, novell server emulace,
dosemu (a v nem duneII) a jeste mohli dva az tri uzivatele v elmu
mailovat. Je fakt, ze ten novell si pripojili tak maximalne dva nekdy
tri lidi, ale i tak jsem byl presvedcen, ze nemuze existovat silnejsi
procesor nez AMD386-40MHz.

> Muze mi nekdo tento problem objasnit, pripadne pomoct ve zrychleni ???
Snad jsem trochu pomohl. Doufam, ze jsem to moc nezamlzil.

> Dalsi zacatecnicky detail : pri instalaci nekterych baliku mi treba
> chybi dve
> knihovny.
> 1. Jak zjistit ve kterem baliku se nachazeji
Existuji minimalne dve URL adresy, kde bezi nejake prohledavace
RH rpmek. Bohuzel je mam schovane ve druhe slozce, ale bylo
to tu uz i tento tyden. Zkus si precist archiv konference. Sorry.

> 2. Jak si treba kvuli uvedenym dvoum souborum nezaplacat disk
>     treba dalsima 2 M nebo vic nepotrebneho haraburdi ????
>     (a zachovat v seznamu instalovanych souboru a zavislosti poradek)
Mne se zda koncepce tech balicku velmi dobra a celkem efektivni.
Neco takoveho nevymysli M$ ani to doby sveho zaniku, protoze to by
uzivatelum opravdu zprijemnil praci a to oni prece nikdy nedelaji.

Fuj, to je dlouhy. Uz koncim a omlouvam se. Nejak jsem se rozepsal.
Hezky vikend.

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 http://cowley.umel.fee.vutbr.cz/~follner/
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language