evergreen -- klavesnice v X Window

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pondělí Prosinec 14 13:55:42 CET 1998

Smolik Daniel <smolik na corpus.cz> wrote:

>        ^^^mam 5.1    ^^^^^ nemam
>  jsem na tom trochu jinak xterm mi nefunguje cesky vubec

   Upgradujte vsechny baliky XFree* na posledni baliky z RH 5.2 (mj.
kvuli bezpecnostnim diram, ale jsou tam i opravene nektere chyby
s lokalizaci). Adresar pod /usr/share/locale, v nemz mate soubory LC_*
a LC_MESSAGES/SYS_LC_MESSAGES prejmenujte na cs_CZ. Soubory *.mo
(SYS_LC_MESSAGES ne) z /usr/share/locale/{cs,cz,cs_CZ}/LC_MESSAGES dejte
do /usr/share/locale/cs/LC_MESSAGES. Nastavte LANG na cs a (podle
vlastniho vkusu) LC_ALL nebo LC_CTYPE (nebo jeste dalsi) na cs_CZ.
Pokud to budete delat v /usr/sysconfig/i18n, tak si dejte pozor, ze
v bashi se exportuji pouze nektere z techto promennych (viz
/etc/profile.d/lang.sh) a pokud pouzivate tcsh, pak se nenastavuji
zadne promenne (/etc/profile.d/lang.csh neexistuje).

   Pak pridejte do /usr/X11R6/lib/X11/locale/locale.alias radek

cs_CZ                   cs_CZ.ISO8859-2

(velka mezera je tvorena tabelatory) a xterm a novejsi netscape by mely
po novem startu X fungovat.

>   Zato Netscape(4.5 glibc)  funguje cesky   vcetne mrtvych klaves.
> Applix - chodi ceska pismena a ne mrtve klavesy,
>
>  Jelikoz me tento stav neuspokojoval zahajil jsem s kolegou zakladni vyzkum proc
> tomu tak je.
> Do ted jsem pouzival linux zalozeny na libc5 kde mi fungovalo vse k naproste
> spokojenosti. Zatim jsme zjistili, ze nejvetsi problem delaji aplikace, ktere
> jsou zalozene na libc5 a clovek je chce provozovat napr. pod RH5.1. Chovaji se
> naprosto podivne.

   S libc5 to bude orisek. Mozna, ze budete muset vytvorit (podle
http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-5.html#ss5.5 bohuzel spravne
aresare pro libc5 pomoci localedef --help nezjistite, protoze to bude psat
adresare pro libc6) libc-ove locale. Mozna, ze budete muset sehnat libc5-
ove localedef, a mozne, ze budete mit problemy se zpracovanim nejnovejsiho
cs_CZ souboru (libc5 je v tomto ohledu zoufala a dost casto localedef konci
core dumpem, pak nezbyva, nez zjednodusit zdrojovy cs_CZ soubor).

                                                           S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229