Chyba HDD

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Středa Prosinec 16 10:26:52 CET 1998

> Na konzoie mi hlasi obcas "HDD I/O error" .
> Mam MAXTOR 2,5 GB. Nadetekuje ho spravne az na to ze ho
> najde v CHS mode . A tam je podla mna chyba ... Ved by mal byt
> LBA . Alebo sa mylim ??????

Myslim, ze rezim CHS nevadi. Me to podobne detekuje i Seagate 9.1 GB.

Obecne je rezim "Standard" (=CHS) IMHO lepsi, protoze se primo
adresuje misto na disku. Problem je u nekompatibility BIOS vs. DOS,
protoze DOS adresuje cylindr pomoci 10-ti bitu (max. 1023). Pri LBA
(Large Blok Adress?) se "jako" zvetsi pocet hlav (vetsinou 2x, 4x ...
- max. 255) a odpovidajicim zpusobem se zase vydeli pocet cylindru.
Trochu problematicke je to u disku, ktere maji lichy pocet cylindru.

U linuxu plati toto omezeni (1024 cyl) jen pri zavadeni systemu,
protoze to se nacita pres BIOS. Po nabehnuti jadra se pristupuje i na
velke disky pomoci CHS.

Pokud system hlasi chyby, bylo by mozna rozumne snizit rychlost IDE.
Pro zacatek vypnout podporu UDMA (pokud nejaka je), pripadne snizit
mod PIO ze 4 na 3 nebo i 2.
Tak se pozna, jestli je to problem desky nebo samotneho disku.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s