Chyba HDD

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Středa Prosinec 16 11:32:02 CET 1998

Miroslav BENES wrote:

> [...]

Zalezi jak mate disk nadetekovan a ulozen v MBR - pokud je formatovany
jako CHS pak i kdyz pozdeji v BIOSu se nastavi LBA tak linux dal jede
v CHS.

Ci-li pokud je mozne naformatovat disk znovu - tak doporucuji
smazat 512 bajtiku v MBR a znova nabootovat a naformatovat s tim, ze BIOS
jede v LBA - pokud jste zrucnejsi a mate polovicku disku volnou,
da se tato cela vec delat za pochodu (sam jsem to delal, ale doporucuji
to pouze v pripade, ze nemate kam data odzalohovat a opravdu vite
co delate)

> Myslim, ze rezim CHS nevadi. Me to podobne detekuje i Seagate 9.1 GB.
>
> Obecne je rezim "Standard" (=CHS) IMHO lepsi, protoze se primo

Bych rekl, ze tohle mozna plativalo u nejakych hodne starych disku -
u tech dnesnich vsechno resi vnitrni logika disku, ktera je navenek
uzivateli zcela zkryta a to co je napsano na tech discich je hodne vzdaleno
fyzicke realite.

Tudiz povazovat CHS za lepsi bych ja netvrdil, nebot pak si toho
disku v DOSu moc neuziji a rychlejsi to taky nebude - i kdyz kdyby
to nekdo otestoval, tak by me docela zajimaly vysledky...

> U linuxu plati toto omezeni (1024 cyl) jen pri zavadeni systemu,

Pokud mam LBA - pak muze lezet kernel kdekoliv v 8GB
(tedy pokud se mi disk detekuje jako 1024/255/63)

--
                      Good programmers know what to write.
                  Great ones know what to rewrite (and reuse).