OffT: SOFTWARE: CDE i na Linuxu

Čtvrtek Prosinec 17 16:36:23 CET 1998

mmotycka na elaso.cz (Motycka Mojmir) writes:

> Zde je totiz "jadro pudla". Microsoft nic nesjednocuje. je to pouze
> jedna platforma. On se proste stara o to, aby pokud k ni "cichnete"
> nebylo jednoduche odsud odejit.

To je pravda, ale dusledky, ktere z teto strategie plynou, jsou mnohem
zavaznejsi a rada beznych uzivatelu si je vubec neuvedomuje. Na prvni
pohled se to jevi tak, ze Microsoft vyviji jen svuj vlastni OS a pro
nej si pise vlastni aplikace - nedela tedy nic spatneho. Vzdyt Apple,
Sun, ...  delaji totez. Potiz je ale v tom, ze Microsofti technologie
jsou proprietarni a Microsoft ma temer monopolni postaveni na trhu.
To ma zcela zasadni vliv na zivotaschopnost ne-Microsoftich
technologii, vcetne Linuxu.

Napriklad dnes mi prisel dopis s attachmenty v MS-Wordu 95 a 97, z
Mezinarodni atomove agentury ustav obdrzel CD s abstrakty v databazi
MS-Access, 100Mega poskytuje ceniky jen ve formatu MS-Excell 97, ...
Zatim se mi dari se bez MS produktu obejit, ale za rok uz to treba
nepujde.

Pote, co jsem si dnes precetl clanek Matta Welshe
http://www.cs.berkeley.edu/~mdw/boycott/dangers.html (doporucuji k
precteni), jsem pochopil, ze nekteri lide si toto ohromne nebezpeci
uvedomuji, a ze je nejvyssi cas s tim zacit neco delat.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR