M$ monopol (was: OffT: SOFTWARE: CDE i na Linuxu)

Ludek.Brukner na barco.com Ludek.Brukner na barco.com
Čtvrtek Prosinec 17 16:53:00 CET 1998

> To je pravda, ale dusledky, ktere z teto strategie plynou, jsou mnohem
> zavaznejsi a rada beznych uzivatelu si je vubec neuvedomuje. Na prvni
> pohled se to jevi tak, ze Microsoft vyviji jen svuj vlastni OS a pro
> nej si pise vlastni aplikace - nedela tedy nic spatneho. Vzdyt Apple,
> Sun, ...  delaji totez. Potiz je ale v tom, ze Microsofti technologie
> jsou proprietarni a Microsoft ma temer monopolni postaveni na trhu.
> To ma zcela zasadni vliv na zivotaschopnost ne-Microsoftich
> technologii, vcetne Linuxu.

Je to offtopic, ale prece mi to neda. M$ kupodivu rozsiruje svoje
aktivity i na jine OS (viz Office pro Maca). On leze tam, kdy citi
rychle penize... A z linuxu mu nepotecou...

Ale jeste jedna vec - dokud budou datove formaty pristupne, tak je vse
JESTE snesitelne. Predstavte si ale, ze M$ si necha patentovat
fileformat od (dejme tomu) Wordu2000. To by byl skutecny konec.

Ludek Brukner