M$ monopol (was: OffT: SOFTWARE: CDE i na Linuxu)

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Prosinec 23 15:38:38 CET 1998

"petr.snajdr na seznam.cz" wrote:

> Ted se asi dotknu hodne lidi, ale obcas se mi nechce verit jakou modlou
> onen "chudak ptak" je. Pri spojeni slov Tucnak AND Osviceni me napadlo
> slovo "radiaktivita" :-), omlouvam se,a le nejak si nemohu pomoci :)
> To je jedna z mala veci, ktera me vadi, ale mozna ze je klic k rozsireni
> Linuxu? Nebo ne?

Mohu-li se pripojit, tak mi prijde taktez velmi zajimavy jev zavadeni
nabozenskych terminu do konkurencniho trzniho prostredi, abych tak rekl...
Nekdy je skutecne zajimave sledovat, jak dnesni marketing postupuje skoro
sektarskym systemem "vymyvani mozku". To, ze nektere "cesty" funguji jasne na
techto principech, je mozna zrejme (Amway, FreeWay, Zepter aj.), slysel jsem
ale, ze tento system zacina pouzivat i Microsoft a dalsi spolecnosti (velke
show akce, kde jsou nejlepsi ti, co si kupuji vyrobky firmy xy, za kazdym
druhym slovem se pouzije (misto "vole") jmeno one firmy xy, zadeklamuje se
napr. "Kdo si koupi Windows", ostatni skanduji "Ja urcite". (prelozeno trochu
nesikovne z anglictiny). Ale vsiml jsem si takovych veci napr. uz i u
Eurotelu a Paegasu. Myslim, ze je cim dal tim slozitejsi si udrzet nezavisly
a nezfanatizovany rozum.
Kolikrat jsem uz slysel od lidi na otazku "Proc si kupujete zrovna tohle"
odpoved z televizni reklamy...
Takze, jestli zrovna za takovouhle cenu rozsirovat Linux... Samozrejme jsou
potreba nadsenci, ale...
Aby tu pak zase nebyla nejaka "linuxova vira", proti ktere by se clovek,
ktery si chce ten zdravy rozum udrzet, musel branit...

> S pozdravem
>   Petr Snajdr

Zdravi
Honza Marek

--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72