Re2: audio CD grab, cdda2wav...

Vaclav Ovsik ovsik na skoda.cz
Úterý Únor 3 11:07:17 CET 1998

On Mon, 2 Feb 1998, Blackie wrote:

> Hi
>
> Uz jsem chtel na toto tema napsat drive, ale jeste jsem chvili testoval.
> Funguje nekomu cdda2wav a nejaka CDROM nebo WORM tak, ze u jednotlivych
> audiotracku se nevyskytuje praskani nebo preskakovani a navic treba vychazi
> kontrolni soucty ???
> Zkousel jsem totiz nekolik SCSI CDROMek i WORM, a vsechny produkuji vysledky
> z ruznym mnozstvim zaruseni a pokud stahnu 10x jednu stopu, dostanu 10 ruznych
> MD5 sum. Jednou vyjimecne se mi podarilo, aby nekolikrat vysel MD5 - tusim u
> nejake SCSI Toshiby.
> [...]

Mam TEAC CD-512E (12x), dela totez. Prectuli vicekrat audio track, pokazde
je to neco jineho. Rekl bych, ze je to umyslne, s cilem co nejvice
zproblematizovat cteni audio dat. Dig. tada jsou prohnana nejakym zprac.
signalu (stejne to musi delat kvuli oprave chyb) a asi tam zanasi nejakou
nepatrnou nahodnost. Pod linuxem jsem to cetl pomoci cdda2wav tusim verze
0.9beta6 (s paranoia patchem). Ten byl docela dobrej. Prasknuti se
veskytuji radove jednotky na celem CD a jsou nepatrne.

Kdyz jsem ale zjistil ze tam stejne tu a tam nejake lupnuti je. Grabuju
pod DOSem, nastavim ovladac, aby CDROM bezel single speed. Pustim
cdda2wav, ale s VYPNUTOU jitter correction. Mam nabootovany cisty DOS (bez
cache na disk). CD-cko ma asi 64kB cache, takze se bezproblemu staci data
ukladat na disk bez delsiho preruseni (pro 64kB max asi 0.5 sec) nacitani
z CD-ROM. To je zatim nejvyssi kvalita co jsem dosahl.

Samozrejme, ze to neni zadna parada koukat hodinu na comp, jak si prehrava
CD-cko jen tak pro sebe :-).
Zkoumal jsem ovladace CD-ROM v linuxu, bohuzel volani ioctl
CRROM_SELECT_SPEED nebo jak se ten symbol zove zatim vetsina (neli zadny)
neumi. Problem asi bude v tom, ze to bude mit kady vyrobce jine. :-(.
Uz jsem postval sourcer na dosovsky ovladac k CD-512E, ale je to husty.
Zatim na to nemam cas.

--
	Vaclav OVSIK			email: ovsik na skoda.cz
	Skoda Informatika		phone: +420 19 7721366