Bug APM?

Libor Pechacek farco na clnet.cz
Úterý Únor 3 15:40:04 CET 1998

On Tue, 3 Feb 1998, Snek wrote:

> Pokud se nekdo nebo neco nepodiva obcas na dany disk a neprovede
> nejakou zadost o cteni tak disk klidne usne. Toto se stane i tehdy
>
> Je to normalni chovani?

Jestli je to Seagate EIDE, je to asi normalni.  Mne se disk taky vypinal
sam od sebe, aniz by mu software nejak pomohl.  Zda se mi, ze se disk sam
nauci po jake dobe se ma vypnout, a pak to tak dela sam od sebe.
Prikladne, mel jsem utilitku (M$-DOS), ktera vypinala disk (po 3 min.).
Rebootoval jsem (warm-boot) a najel FreeBSD-2.2.1 (tehda).  Disk se
vypinal bez vnejsiho zasahu (FBSD mu nic neposilalo).  Firemni materialy
Seagate jsem zatim nestudoval.

Ja osobne bych zkusil utilitu hdparm (hdparm-3.1-2 - RH 4.2) s optionem -Z
a koukal, co to udela.  Mam pocit, ze by to mohlo pomoct.

--
Libor Pechacek <farco na clnet.cz>