Uctovani pristupu k ppp

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Středa Únor 4 13:22:05 CET 1998

Pavel Voch wrote:

> Dobry den,
>
> rad bych se na neco zeptal. Predstavte si, ze mam pripojeni na Internet
> komutovanou linkou pomoci diald a IP masquareading. Je mozne nejakym
> zpusobem zjistit dobu po kterou je z daneho pocitace vyuzivane
> pripojeni ven. Jde mi o to, pokud se protelefonuje neumerne mnozstvi
> penez, aby se dalo zjistit, kdo za to muze :-)
>
>                                                        Pavel Voch
IP accounting.
Funguje dobre, jenom pocatecni nastaveni je ponekud
otravne a popravde IP masquareading ani IP accounting
pro pristup na Internet nepouzivam.
Ja tady mam na brane do internetu nastartovany squid
a uzivatele nemaji jinou moznost, nez pres squid. Ke
squidu se da sehnat par utilitek v Perlu pro statisticke
vypisy. Z tech pak je dotycny hrisnik snadno k poznani.
Krome toho si squid vede podrobny log. Pro prohlizeni mam
udelane nejake CGI skripty, muzu si vypsat kdo kdy kam
sahal, vyhledavat podle retezcu apod. IP accounting nic
tahoveho nenabizi. Krome toho ma squid jeste jednu
vyhodu - diskovou chache. Casto neni ani nutne sahat
do Internetu.

Pet Bravenec