NFS a access time

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Středa Únor 4 18:37:02 CET 1998

Zdravim,

posledni dobou se mi vyskytuje zvlastni problem:

Ze sveho linuxoveho stroje (Slackware, jadro 2.0.31) mam pres NFS
namontovany filesystem ze Solarisu 2.5. Mam na nem i mailboxy a jeden
nedavno zalozeny mailbox se stale tvari, ze je v nem nova posta - tj.
access time < modif.time.

Kdyz na soubor sahnu pres NFS, vubec se to neprojevi na access time:

$ ls -l mail/WAS-L
-rw-------   1 marek    bin          9554 Feb  4 17:17 mail/WAS-L
$ ls -lu mail/WAS-L
-rw-------   1 marek    bin          9554 Feb  3 18:52 mail/WAS-L
$ cat mail/WAS-L
$ ls -lu mail/WAS-L
-rw-------   1 marek    bin          9554 Feb  3 18:52 mail/WAS-L

Kdyz se prihlasim primo na ten solaris (nebo na jiny solaris, ktery ma ten
filesystem namontovany pres NFS), chova se access time normalne.

$ ls -l mail/WAS-L
-rw-------   1 marek    other       9554 Feb  4 17:17 mail/WAS-L
$ ls -lu mail/WAS-L
-rw-------   1 marek    other       9554 Feb  3 18:52 mail/WAS-L
$ cat mail/WAS-L
$ ls -lu mail/WAS-L
-rw-------   1 marek    other       9554 Feb  4 17:31 mail/WAS-L

U jinych mailboxu se access time nastavuje normalne, WAS-L je pri ls -U
na tricatem miste a kdyz zalozim dalsi, chyba se projevuje i u nej.

Je chyba v NFS filesystemu v kernelu, nebo v nejakych podpurnych demonech
(nfsiod ?)

Diky za nasmerovani

Marek Kubita