RPC, COM/DCOM atd.

Michal Muhlpachr michalm na pvt.net
Středa Únor 4 20:33:03 CET 1998

Michael Mraka wrote:

> ..

> Tady bych vas usvedcil ze lzi :-).

:-)
Ad absurdum je zdarma vse, pokud si to clovek napise, ze. :-)
V rozumne forme, abych nemusel resit problemy teto technologie
jako prostredku (dodelavat prostredek) to ale dle meho nazoru
free neni.

> Diskuse o rozsirenosti by byla asi dost sporna --- to vzdycky zalezi jak
> se na to divate, ja jsem napocital cca 25 platforem, pro nez existuji

Experimentovat se da s mnoha technologiemi.
Pokud to neni v distribuci OS a nepodporuji to
ani aplikace podporovane vyrobcem OS (distribuci)
je rozsirenost sporna.

Pokud vezmu Linux, *BSD, BSDI, ... neni v rozsirenych distribucich
IRIX - neni support, koupit se to temer neda (SGI CZ to neumi prodat)
Digital UNIX - ano, tady je to parada - distribuce, dokumentace, podpora, ...
HPUX - bida a utrpeni
SUN Solaris - no sice to jsou schopni prodat, ale pouzivat se to neda
               (zkousel jsem, ale dle meho nazoru :-(((
MS Win - podpora MS neni, proprietalni reseni existuji i velice zdarile,
         ale do OS to integrovano moc neni.

> (komercni) implementace, takze ho povazuji za celkem rozsireny.

Rozsirenost posuzuji ne podle dostupnosti technologi,
ale podle toho, kolik a jake aplikace ji pouzivaji.

Jake pouzivane aplikace (editory, databaze, kompilatory,
hry, administracni programy OS, ...) se domluvi
po DCE/RPC?

> Navic ho lze ziskat i zdarma (zdrojaky najdete na
> http://www.opengroup.org/tech/dce/), problem je ale s licenci.

No prave ta licence :-(((
Xopen to moc nezpruhlednuje :-(

> Zjednodusene receno, kazdy si to musi znovu sam zkompilovat :-). (Cast,

Coz jiste uznate je uzivatelsky dost NEPOUZITELNE.
Navic je potreba  pro rozumou praci integrovat spravu,
monitorovani, konfiguraci do prostredi OS.

> konkretne prave DCE/RPC, je uz preportovana i pro linux a na zbytku DCE
> se pracuje.)

Cele DCE/RPC je ovsem neobjektove a NERESI problem
interface (napr. file system, stream kontejner,
GDI kontext, skryptovaci jazyk, dokument, .......)
A to je TEN NEJZAVAZNEJSI PROBLEM!
Ano, existuje NFS a podobne zalezitosti, ale to neni
integralni soucast DCE/RPC a oproti napr. interface,
ktere jsou definovany v DCOM je to temer nic.

> ..
> ..
>
> BTW uz jsme asi trosku off-topic :-)

Nemyslim.
Jake jsou podle Vas ROZUMNE technologie pro komunikaci
aplikaci, ktere jsou provozovany na ruznych OS ?
Nebo i na stejnem OS, kdyz si problem zjednodusime ?

> --mm                                                             Michael Mráka
>                                                      mailto:michael na fi.muni.cz
>                                                 http://www.fi.muni.cz/~michael

S pozdravem
--