RPC, COM/DCOM atd. (was: Re: Vzdalene ovladani emacsu a objektove technologie?)

Michael Mraka michael na informatics.muni.cz
Středa Únor 4 17:26:15 CET 1998

Michal Muhlpachr wrote:
>Problem je v tom, ze RPC pracuje jako RemoteProcedureCall
>a DCOM jako remote objekty, coz je velmi odlisny
>a zcela jiny interface. V DCOM jsou definovany standardni
>interface objektu pro ruzne typy prace s objektem a do
>techto oblasti RPC VUBEC nedosahuje. Portabilni typy RPC
>jsou VELICE chude omezene XDR standardem a VETSINA
>implmentaci XDR NEUMI komlikovenejsi datove struktury,
>natoz komplikovane interface, ktere jsou standardizovany.
>
>Zabezpecene standardizovane RPC je vpodstate jen DCE,
>ketere NENI temer vubec rozsirene a je jen za penize.

Tady bych vas usvedcil ze lzi :-).
Diskuse o rozsirenosti by byla asi dost sporna --- to vzdycky zalezi jak
se na to divate, ja jsem napocital cca 25 platforem, pro nez existuji
(komercni) implementace, takze ho povazuji za celkem rozsireny.
Navic ho lze ziskat i zdarma (zdrojaky najdete na
http://www.opengroup.org/tech/dce/), problem je ale s licenci.
Zjednodusene receno, kazdy si to musi znovu sam zkompilovat :-). (Cast,
konkretne prave DCE/RPC, je uz preportovana i pro linux a na zbytku DCE
se pracuje.)

>Jinak COM/DCOM, OLE2 a ActiveX je porad ta sama
>technologie, akorat Microsoft tomu asi z marketingovych
>duvodu rika porad jinak (asi aby to zatemnil).
>Pomoci DCOM si mohu z Linuxu otevrit MS Word dokument
>na MS Win DCOM serveru a nechat si to zkonvertit na HTML
>a zobrazit na Linuxu ci nechat si vytisknout na tiskarne
>nebo si ho muho nechat zobrazit v nejakem device kontextu
>primo na X serveru a podobne podle meho nazoru POTREBNE
>veci.

BTW uz jsme asi trosku off-topic :-)

--mm                                                             Michael Mráka
                                                     mailto:michael na fi.muni.cz
                                                http://www.fi.muni.cz/~michael