Kurz na Linux/UNIX?

Ondrej Bezucha xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz
Čtvrtek Únor 5 10:51:01 CET 1998

> Chtel bych zacit pracovat s Linuxem a rad bych tedy absolvoval nejaky kurs
> nebo seminar pro zacatecniky Linuxu. Poradi mi nekdo?

Rekl bych, ze kurzy do Linuxu se budou dost tezko shanet. Ja se Linux ucim z
knizek. Pokud muz doporucit:
Nainstalovat si Monkey Linux a koupit si knizky:

Pouzivame Linux - Matt Welsh, Lar Kaufmann (ComputerPress) 395,- Kc bez CD
ta nauci cloveka naistalovat Linux a vubec povi, co kde a jak. Ale je to spis
o instalaci a sprave.

UNIX - Linux - Michal Brandejs (Grada) 400,- Kc
Tohle by se nechalo pouzit jako referencni manual. Obsahuje prakticky uplny
prehled standartnich prikazu UNIX/Linuxu a je zamerena na delani v shellu a na
skripty.

Linux - Internet server - Satrapa, Randus (neokortex) 400,- Kc uz se da sehnat
jen z druhe ruky, ale jde o nejlepsi knizku o Internetu a Linuxu, jakou jsem
kdy cetl. Rozhodne doporucuju.

UNIX V - pruvodce zacatecnika - Milan Jelen (Grada) 200,- Kc
Tohle je dobra knizka pro zacatecniky, obsahuje zacatky a prvni dojmy. Nauci
zaklady shellu, awk a hlavne vi. Me se moc libila.

Jinak se da taky pouzit stranka skolicek Jana Hubicky:
http://limax.paru.cas.cz/~hubicka/skolicky/
a http://linux.mikroservis.cz

a jinak si najit nejakou svedomitou a Linuxu znalou osobu a porad se ji ptat a
ptat a ptat... (ze jo, pane Kerslager ;-)))

	  *                  Ondra Bezucha                      *
	  *							*
	  * E-Mail: xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz  (Linux)	*
	  *	    ondrej.bezucha na spsselib.hiedu.cz (NetWare)	*