Clanek o nasazeni Linuxu

Radek Vybiral Radek.Vybiral na vsb.cz
Středa Únor 11 11:54:12 CET 1998

Preji pekny den,

pro vsechny, kteri to nezaregistrovali, ma Linux vynikajici referenci.
Jedna se o film Titanic, ktery nominuje na nekolik Oscarovych cen a je
pokladan za nejdrazsi film v historii.

Neni divu, protoze na jeho vyrobu bylo pouzito opravdu hodne vypocetni
techniky. Cely clanek, samozrejme v anglictine je v cisle Linux Journalu
a je pristupny online: http://www.linuxjournal.com/issue46/2494.html

Jen ve zkratce, pro ty, kteri to nechteji cist cele.

Na tento film bylo potreba udelat spoustu trikovych scen, ktere byly
vyrabeny na SGI stanicich a cele to pak bylo renderovano. Jak hardware
byly pouzity stanice s ALPHA procesorem na frekvenci 433 MHz. Jednalo se
o 160 !! stanic, zapojenych do jednoho virtualniho pocitace.
Pri vyberu softwaru se rozhodovalo mezi Windows NT, Digital UNIX a Linuxem.
Windows NT nesplnovaly pozadavky predevsim z duvodu absence zakladnich
Unixovych moznosti- NFS a symbolicke linky. Digital UNIX nevyhoval svou
cenou za kazdou licenci a take mensi flexibilitou. Takze jako operacni
system, na kterem potom vice jak dva mesice bez preruseni bezelo
renderovani snimku byl zvolen Linux a to distribuce Redhat 4.1.
I kdyz meli systemaci potize s konfiguraci Linuxu na Alphach, na zaklade
pomoci Linuxove komunity v Internetu se podarilo vse zprovoznit tak, jak
je videt na obrazku v tom clanku ( Jedna konzole pro 160 stanic !!)
Takze hodnoceni vyslo velice priznive, protoze i pres potize s instalaci
byl vykon stroju na ALPHe asi 3.5 rychlejsi nez na SGI.

Nasel jsem take o tomto zminku na vyhledavaci altavista.digital.com.
Jeste predevcirem tam nebyla ani zminka o tom, ze to cele bezelo na
Linuxu, ted uz tam je odkaz na Redhat.com

Takze muzete vsem smele tvrdit, ze Linux pomohl zachranit TITANIC, jak
ostatne zni nazev clanku v LJ.

Pokud by to slo, primlouval bych se, aby byl tento clanek pretisten v
dalsim cisle Linuxovych novin, at se dela reklama, ktera mluvi za vse :)

S pozdravem
 Radek Vybiral

| Radek Vybiral				             Radek.Vybiral na vsb.cz |
| Student of Technical University of Ostrava    http://www.vsb.cz/~l92494 |
| Czech Republic                                    GSM: +420 602 473 670 |
| Projects: Admin on darksys.vsb.cz		    http://darksys.vsb.cz |
| NEW! Czech: Sluzby automobilistum	          http://www.automobil.cz |
|     J.W Goethe: "Prestoze svet stale pokracuje, mladi lide musi	  |
|	           vzdy zacinat od zacatku."				  |