Spatny disk?

Středa Únor 18 00:13:11 CET 1998

> A fsck na linuxu opravuje _fyzicke_ chyby disku? Co na ten disk rikal
> badblocks(8)? A ze je ten disk novy? Vzpominam, jak se tu asi dva lide pred
> nedavnem shodli na tom, ze jim pod linuxem nejak moc casto odchazeji disky
> (stejne ve Win95 pry jim jedou OK).

HDD neznicite pouzitim Linuxu. Akorat o nekterych chybach se Windows
nedozvite (taktne mlci, ovsem po delsi dobe odejdou taky). Sam jsem mel
pod Linuxem problemy (DMA transfer failure...), pod Woknama nic. Ovsem
spusteny benchmark odhalil, ze ani v tech Woknech to nejelo (jenom se to
clovek nedozvedel - asi aby se obycejny uzivatel nevydesil).

Subjektivni dojem je mozny z toho, ze Linuxove stroje jedou 24 hodin denne
a disk se nezastavi - pak se holt stane, ze HDD odejde. Na nasi skole je v
provozu pres 100 PC, zhruba polovina s HDD. A HDD odchazeji, i kdyz na
nich bezi jen DOS (prosta statistika).

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution