DNS a pocitace se 2 if.

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Únor 18 11:29:46 CET 1998

Dobreho dne preji,

> Poradte mi prosim nekdo - je to asi moje zakladni skolacka neznalost.
>
> Mam sit (eth) se spoustou pocitacu, dva z nich (servery) maji navic
> jeste druhy interface a tvori druhou sit (o 2 uzlech). Na jednom z nich
> by mel byt DNS server. Jak je popsat v DNS a route aby:
>
> - kazdy mel v DNS pokud mozno jen jedno jmeno
> - provoz mezi servery sel pouze po "privatni" siti

   Zalezi na tom, nakolik ma byt tato sit mezi servery viditelna zvenku. Pokud
ne, stacilo by budto na obou serverech do /etc/hosts pripsat polozku s adresou
toho druheho serveru na privatni siti (coz neni prilis korektni, jelikoz pak
/etc/hosts a DNS dodavaji odlisne informace pro dany stroj) nebo naroutovat
verejnou adresu druheho serveru pres jeho privatni adresu (ovsem vyvstata
zde problem, jake jmeno pak priradit privatnim adresam).

   Pokud ma byt meziserverova sit viditelna i zvenku, staci v DNS nadefinovat
pro oba servery dva A-recordy, naroutovat spravne obe adresy kazdeho serveru
a na obou serverech opet routovat verejnou adresu pres privatni.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"To understand a program you must become both the machine and the program."