Debian: jak upgradovat ?

Nathan L. Cutler livingston na pha.pvtnet.cz
Středa Únor 18 18:32:37 CET 1998

On Wed, Feb 18, 1998 at 12:18:25AM +0100, Egon Eckert wrote:

> [...]
> jeste docela nerozvrtanou distribuci Debianu 1.3, pouziji k tomu standardni
> mechanismus : dpkg. Takze jsem si stahl potrebne .deb soubory, mezi kterymi
> byla i libc6. Kdyz jsem ji ale chtel nainstalovat (dpkg -i), dpkg mi napsal,
> ze 'libc6 conflicts with libc5'. Proboha ! To mam odstranit libc5, abych
> mohl pouzivat bzip2 ? Nemohu mit pro jistotu obe dve verze (libc 5 i 6)
> najednou ? Nechci si z dosud skvele funkcniho systemu udelat trosku, jak se
> to postupne (instalaci dalsich programu) stava v jinych systemech...

Ja jsem chvili jel smiseny system Debian 1.3 + baliky z hamma tim, ze jsem
si upgradnul libc5 a pak instaloval libc6 (ktery konfliktuje pouze s libc5
verze pod urcitym cislem). Ale nebyl jsem uplne spokojen, dokud jsem
neupgradnul vsechny baliky na verze zalozene na libc6 a pak vsechny stopy
po libc5 uplne vymazal.

> PS. Jeste bych podotkl, ze se venuji serioznimu vyvoji sw pod Linuxem (a
> zivim se tim), takze perfektni stabilita je pro me klicova zalezitost.
> Pouzivam i cizi toolkity (z tech vetsich napr. Berkeley db package), u
> kterych nemusi (IMHO) byt funkcnost pod libc6 zarucena. Pokud byste mi
> chteli radit 'klidne upgraduj na libc6', zvazte prosim i toto.

V tomto pripade bych vam doporucil libc6 vubec neinstalovat, ani se
zachovanim baliku libc5. Snad vyrobci tech cizich toolkitu drive ci pozdeji
prijdou na to, ze je potreba je prekompilovat pro libc6, doufejme, ze spis
drive, nez pozdeji :-| Do te doby se ridte doporucenim Milana Zamazala, a
zkompilujte si bzip2 ze zdrojaku.

--
Nathan L. Cutler <livingston @ pha.pvtnet.cz>    tel.:   ++420-311-671160
Livingston Professional Translations (CZ-ENG)    fax:    ++420-311-671159