linux jako SW router (dlouhe)

Petr petr na main.naf.cz
Čtvrtek Únor 26 13:58:08 CET 1998

Hi all,

dostal jsem se do situace, kdy potrebuji pripojit jedno PC do site LAN.
Mam k dispozici pevnou (dvoudratovou) linku spojujici mistni LAN s mistem
kde je PC. Chtel jsem pouzit nasledujici soustavu:

                    KLIENT     LINUX
                      PC       ROUTER----MODEM
                       |         |         |
                       -----------         |

                                         PEVNA
                                         LINKA

                                         MODEM

                                         LINUX
                                         ROUTER

-----------------------MISTNI-LAN-----------

Klient PC = Win95
SW Router = RH 5.0
Modem = US Robotics Courier

Nejmensi problem byly modemy, nastavil jsem je na asynchronni komunikaci
vrazil jsem jim AT&L1, po zapnuti se modemy krasne spoji.

Horor zacal az s tim, jak zapojit servery. Zkousel jsem PPP, ale nejak se
mi nevedlo. Nakonec jsem to nejakym zpusobem rozchodil pomoci programu
slattach. Ten mi vytvoril rozhrani sl0, na ktere se potom mohu odkazovat
pomoci ifconfig a route. Bohuzel se vyskytl jiny problem. Spravce site LAN
nechce zavadel do routovaci tabulky zadne dalsi informace, a tvrdi mi, ze
to jde zaridit pomoci proxyARP.
Muzete mi nekdo vysvetlit jak funguje proxyARP ?
Muzte mi nekdo poslat, jak mam nastavit PPP ?

S pozdravem

Petr