Prestupny rok

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pátek Únor 20 16:25:10 CET 1998

Zdravim,

| chtel bych vedet, jestli existuje nejaka knihovni funkce, ktera zjisti
| jestli je dany rok prestupny, nebo ne, pripadne rovnou kolik ma dany mesic
| v danem roce dni... Diky

   Pokud vim, knihovni funkce na to neexistuje. Ale melo by to cele jit
velice snadno zjistit nasledujicim trikem: zavolat mktime() pro prvni den
daneho mesice, pricist k vysledku 31, pres localtime() prevest zpet na mesic
a den a 32 - den v mesici, ktery vyjde, je delka daneho mesice.

> Bohuzel si nepamatuju, kdy byla zmena_na_gregoriansky_kalendar (v 16. nebo
> 18. stoleti?) - krome toho to nebylo ve vsech zemich stejne (mj. na Morave
> jinak nez v Cechach, v Rusku az pri vstupu do 2. svetove valky - predtim
> soudruzi experimentovali s ruznymi kalendari, aby se komunimus mohl budovat
> i o nedelich).

   Standardne v rijnu 1582, v nekterych statech pozdeji.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"IBM = International Band of Magicians"