sit, cdrom a zvukovka

Tomas Potok potok na afnet.uniag.sk
Neděle Únor 22 17:32:12 CET 1998

Mach.Petr/4160/EDU na edu1.ccmail.x400.cez.cz wrote:

>      Nejhorsi jsem si nechal nakonec. Mam doma sit ze dvou pocitacu, na tom
>      mym bych chtel mit samozrejme Linux, bracha tam ma Win95, pozdeji asi
>     WinNT. Chtel bych, abysme mohli navzajem pristupovat ke svym diskum.

>      On navic k me tiskarne.

smbfs, samba, hladaj v archive konferencie

> Dale mam modem a pristup do Internetu a chci
>      aby v pripade ze se k nemu pripojim, se pres Linux k nemu dostal i on.
>      Ted nam to funguje pres WinProxy a predpokladam ze v Linuxu to pujde
>      taky zaridit.

yasan, podobne funguje IP-MASQUERADING

> Mohli byste mi prosim poradit co vsechno proto musim
>      udelat? Ja uz se pak sam zkusim dozvedet jak. Zatim akorat vim, ze se
>      mi sitova karta detekuje a ze mam pro ni zaveden ovladac.

I.  Najprv musis sprevadzkovat siet medzi tymi masinami:

1. skonfigurujes si sietovku na linuxe -- man ifconfig (priradis ip, netmask,
bcast...)
Tvoja sietovka bude pravdepodobne /dev/eth0, pre tvoju internu siet pouzi IP
adresy 10.x.x.x, napr. 10.10.10.1 (linux) a 10.10.10.2 (okenice), netmask
napr. 255.255.255.0, bcast 10.10.10.255
2. pridas do routovacej tabulky cestu pre siet, v nasom pripade 10.10.10.0 --
man route
(route add -net ....)
3. Na strane okenic sa  asi vyznas...

II. Sprevadzkujes modem -- man pppd, chat

III. Nastavis masqueradovanie (prekladanie IP adries internej siete na realnu
IP, ktoru dostanes od
providera) -- man ipfwadm

Pripadne sa na mna obrat osobne, ale toto vsetko tu uz bolo diskutovane,
again, search the archive..

--
Tomas Potok, student & Linux admin., Gymnazium Golianova 68, Nitra
potok na afnet.uniag.sk