Autentikace uzivatelu (Drive: Disklesy)

Čtvrtek Únor 26 21:22:52 CET 1998

ruda na erebor.ics.muni.cz (Miroslav Ruda) writes:

> Problemem je, ze AFS neni volne dostupne. A firma Transarc linux oficialne
> nepodporuje, my jsme pouze po zakoupeni licence na vsechny Unixy, ktere oni
> podporuji ziskali take pristup k jakemusi "neoficialnimu" portu, ktery nam
> firma Transarc dala. Ale je to pouzitelne. Pokud by to nekaoho zajimalo,
> tak se mi ozvete.

Me to zajima :-).

Pokud vim, tak pro Linux je k dispozici pouze software pro AFS
klienta, nikoliv AFS server, i kdyz na tom se pry take pracuje. Takze
s Linuxem by se v ucebne nevystacilo. Na
http://www.transarc.com/afs/transarc.com/public/www/Public/ProdServ/\
Product/AFS/afswp.html
se ani nezminuji, ze by server behal na PC-hardware.

Predpokladam, ze bezdiskovi klienti napred nabootuji ze site pres NFS,
a pak se teprve primontuje AFS FS. Nebo jsou adresare typu /dev, /bin,
... na ramdisku? Vychazim z toho, ze nemohou byt soucasti AFS FS,
protoze tato jmena nejsou v jmennem prostoru AFS jednoznacna.

Dal mi neni jasne, jak je to u AFS se jmennymi sluzbami. Pro kazdeho
uzivatele je v passwd obcanske jmeno, shell, ... NIS a NIS+ proto tyto
informace take poskytuji. Jaka sluzba se pouziva v AFS? U DCE se
pouzivaji adresarove sluzby (zrejme na bazi X.500), ale pokud vim, tak
soucasti AFS tyto sluzby nejsou.

Mimochodem, AFS bych rad videl i u nas v ustavu, nemate predstavu o
cene? Rekl bych, ze bude priserna. Nastesti se uz pracuje na free
implementaci AFS, viz http://www.stacken.kth.se/projekt/arla/,
ale asi jeste chvili potrva, nez to bude chodit.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR