Problem s pameti

Derfinak Jan derfinak na hron.fei.tuke.sk
Pátek Únor 27 00:44:06 CET 1998

On Thu, 26 Feb 1998, it was written:

> Derfinak Jan <derfinak na hron.fei.tuke.sk> wrote:
> ->> >> Kdo dela s tou pameti chybu? Ja, Linux nebo ten Sun?
> ->> OK. OK.To je mi jasny. Ale proc to v Linuxu projde a na tom Sunu ne?
> ->> Linux si to mene hlida, ci co?
>
> -> No linux na PC je 32 bitovy(int = 16 bitov), Solaris na ultre je 64
> -> bitovy(int = 32 bitov). Linux na PC ma ine velkosti stranok v pamati ako
> -> Solaris, Linux ....
>
> Sorry ale mam pocit ze spletas kraviny; skusal niekto int na PC/linux ?
> Pokial viem, linux mal vzdy int 32 bitovy; Solaris este 64 bitovy nie je a

Za to som sa ospravedlnil, je to moja chyba, ze ku konferencii sa dostanem
az v noci a potom urobim taketo chyby. Precitaj si mail, ktory som napisal
hned ako som si svoju chybu uvedomil.
TO ci je solaris 32 alebo 64 povedat neviem. Ale prekvapuje ma, ze firma,
ktora ma 64 bitovy procesor uz pomerne dlhu dobu na to dava 32 bitovy
operacny system. Asi som prilis zvyknuty na alphy a 64 bitove operacne
systemy. Nemam po ruke ultru, na ktorej by som to mohol vyskusat. (ale
znamenalo by to, ze linux je jediny 64 bitovy OS na ultrasparcoch?) Ked
som to pisal, vychadzal som z tychto informacii ku gcc:
   These -m' switches are supported in addition to the above on SPARC
V9 processors in 64 bit environments.

-m32'
-m64'
     Generate code for a 32 bit or 64 bit environment.  The 32 bit
     environment sets int, long and pointer to 32 bits.  The 64 bit
     environment sets int to 32 bits and long and pointer to 64 bits.

> int ma tiez 32 bitov. Takze v tomto problem nie je. Navyse ten clovek vobec
> nepovedal zeby to bola ultra, povedal SUN. a pamatove stranky nezavisia na

Nepovedal, ze to nebola ultra. Tak som ju predpokladal. (Aspon ja menom SUN
oznacujem aj pocitace s procesorom V9)

> OS ale na procesore. x86 - 4 kB ; pentium - neviem (mozno 4, mozno 8); Ultra
> SPARC ma 8 ale SPARCy predtym mali 4.
>
> -> Proste dovodov je vela. Kompilator na SUNe moze v pamati inac usporiadat
> -> premenne ako gcc na linuxe. Tak sa pri nevhodne napisanom programe stane, ze
> -> na linuxe premenna ukazuje do vnutra datoveho segmentu programu (ona tam
> -> sice nieco moze prepisat, ale pokial sa  povodna hodnota uz nepouziva, program
> -> bezi bez chyb) ale na SUNe uz ukazuje mimo oblast patriacu programu.
>
> Ano, ale typol by som si ze ked ten clovek prekladal GCC tak to GCC robilo
> [...]

Nesuhlasim. Ten clovek nenapisal, ze na SUNe pouzil gcc. Aj keby ho pouzil,
nemusi to byt ta ista verzia. A potom sparc je predsa trocha iny procesor a
sytem ako x86 a gcc sa snazi zarovnat a usporiadat data tak, aby co najviac
vyhovovali danemu procesoru a systemu.

				jano

----- I can't get no satisfaction -----
			Rolling Stones