Pomala odezva

Pátek Únor 27 11:45:54 CET 1998

Alexandr Malusek pise:
:> Od jiste doby ma server neuveritelne pomalou odezvu. Projevuje se nejvic pri
:> prihlasovani, kdy i na konzole mezi zadanim hesla a promptem shellu ubehne
:> treba 5 sekund.
:
:Zkuste se na to podivat pres strace - treba si neceho vsimnete.
:(Na jine VC spustit strace -f -p PID_mingetty)
	To hlavni, ceho jsem si vsiml, je, ze se /etc/passwd celkem 11
otvira, z cehoz se 9x cte prvnich 4096 bytu a 2x cely do pameti (proc 2x?),
i kdyz je uzivatel hned zkraje jako root; pri nacitani se travi dost casu,
to by mohlo byt ono, ale nevim, jak by to slo napravit. shadow se otvira 5x,
cte jednou. ostatni soubory jsou pomerne male. Ale prece pri hodne castem
cteni /etc/passwd musi tento byt v pameti - vsechny kesovaci algoritmy
pocitaji cetnost pristupu.

:Podivejte se, jak je zatizeny disk (napr. pres vmstat), a jak je to s
:prenosovou rychlosti na disk. U 1.2 GB disku Seagate mi prenosova
:rychlost samovolne klesala z asi 2MB/s na asi 100 KB/s (HW
:zavada). Pomohla az vymena za disk WD. Projevovalo se to zpomalenim
:celeho pocitace, protoze se porad cekalo na disk.
# vmstat 30 rika
 procs                  memory    swap        io    system         cpu
 r b w  swpd  free  buff cache  si  so   bi   bo   in   cs  us  sy  id
 0 0 0  3248  2316 10836 13976   1   0   23   16  149  124  13   4  84
 0 0 0  3248  1560 10900 14060   1   0    3   37  154  187  12   3  85
 1 0 0  3248  1544 10884 14064   7   0    2    1  140  132   3   2  95
coz mi podezrele nepripada. Jak spolehlive zjistim rychlost zapisu na disk?
Krome dd if=/dev/zero of=zapln bs=1k count=16384; sync

:> 1500 uzivatelskych uctu, /etc/passwd ma pres 130 KB. Na svazku /home
:> je 1300 adresaru.
:
:Ze zvedavosti bych zkusil zprovoznit na tomto pocitaci NIS server a
:uzivatele bych dal do NIS. Netestoval jsem to, takze nevim, jestli by
:to bylo rychlejsi, nebo pomalejsi, v kazdem pripade by to bylo
:jine. ;-) (V NIS+ jsem kdysi testoval 2000 uzivatelu, fungovalo to OK.)
	Co to znamena zprovoznit? V /etc/nsswich.conf je napr.
passwd:     files nisplus nis
shadow:     files nisplus nis
group:      files nisplus nis
hosts:      files nisplus nis dns
Tak to tam ma RedHat default. Nemely by se naopak nis* odstranit?

:Kdysi mi kolega tvrdil, ze po zamontovani sitove karty do pocitace se
:mu cely pocitac vyrazne zpomalil, i kdyz se siti nepracoval.  Urcite
:to nebyly 5s prodlevy, ale bylo by dobre, kdyby to nekdo, kdo vidi do
:HW, mohl okomentovat.
	To nechapu. Kdyz karta nevydava zadne preruseni, jak muze neco
zpomalovat?

--

--Zdenek <pytela na phil.muni.cz>