Pomala odezva

Pátek Únor 27 15:39:40 CET 1998

letty na mrakoplas.phil.muni.cz (Zdenek Pytela) writes:

> :Ze zvedavosti bych zkusil zprovoznit na tomto pocitaci NIS server a
> :uzivatele bych dal do NIS. Netestoval jsem to, takze nevim, jestli by
> :to bylo rychlejsi, nebo pomalejsi, v kazdem pripade by to bylo
> :jine. ;-) (V NIS+ jsem kdysi testoval 2000 uzivatelu, fungovalo to OK.)
> 	Co to znamena zprovoznit?

Nakonfigurovat a spustit. (NIS server je realizovan demonem ypserv.)
Idea spociva v tom, ze NIS ctou informace z databazi v gdbm formatu.
Predpokladam proto, ze vyhledani bude rychlejsi, nez sekvencni
prochazeni /etc/passwd a /etc/shadow. Mozna ale celkovy overhead
spojeny s komunikaci s ypservem povede k tomu, ze to bude pomalejsi -
bez vyzkouseni si to netroufam odhadnout.

> V /etc/nsswich.conf je napr.
> passwd:     files nisplus nis
> shadow:     files nisplus nis
> group:      files nisplus nis
> hosts:      files nisplus nis dns
> Tak to tam ma RedHat default. Nemely by se naopak nis* odstranit?

Tato konfigurace rika, ze pokud uzivatel neni nalezen v passwd, vysle
se dotaz NIS+ serveru, pokud ani tam se nic nenajde, vznese se dotaz u
NIS serveru. Pokud se uzivatel v passwd najde, dalsi dotazy se
neposilaji. Pochybuji proto, ze by odstaraneni nis* vedlo ke
zrychleni, ale radsi to zkuste. Treba je tam nejaky bug.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR