Pomala odezva

Sobota Únor 28 18:25:29 CET 1998

letty na mrakoplas.phil.muni.cz (Zdenek Pytela) writes:

> 	Dlouha odezva je predevsim na konzoli, a to mezi zadanim hesla a
> promptem shellu, a to ted pokazde.
> Takze porad nic nevim.

Jeste jste nezkusil zprovoznit NIS server. Pokusil jsem se to
otestovat na 66 MHz 486 s RH 5.0 (8 MB RAM, pomaly 300 MB HD)

1) passwd tabulku jsem doplnil o 1500 uzivatelu u10001, ..., u11500,
shadow jsem nepouzil. Cas logovani jsem meril tak, ze v promptu
"login:" jsem napsal jmeno, stopky jsem spustil spolu se stiskem
Enter, pak jsem normalnim tempem napsal heslo "heslo0123". Po objeveni
se promptu jsem stopky stopl. Presnost asi 1 s.

uzivatel  cas
root      10 s
u10000    9 s
u11500    13 s

2) Vygeneroval jsem NIS mapy, obnovil puvodni passwd, definoval
domainname, spustil portmap, ypserv, ypbind, zmodifikoval
/etc/nsswitch.conf.

uzivatel  cas
root      6 s
u10000    6 s
u11500    6 s

Odezva mi pripadala stejne rychla jako v pripade kratkeho souboru
passwd. Pomoci gcc jsem zkusil ypserv, ... "vyhnat" z pameti, ale
i v tomto pripade se casy nijak vyznamne neprodlouzily.

Zaver:
1. Vzhledem k tomu, ze v pripade 1 jsou casy pro roota a u10000
priblizne stejne, domnivam se, ze rozdeleni /home adresare
nepomuze. (root mel home v /root, u10000 podobne jako ostatni u* v
/home)

2. Zprovozneni NIS serveru by melo pomoci. Pokud nepomuze, neni
problem zpusoben velkym souborem passwd, ale mozna necim v
/etc/profile co dlouho trva.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR