snasenlivost driveru, v jadre X modul, neexistujici hw

Bohumil Chalupa bochal na apollo.karlov.mff.cuni.cz
Středa Leden 14 13:15:01 CET 1998

Dobry den,

chtel jsem se zeptat, jak moc vadi/nevadi, jsou-li v jadre ovladace
pro ruzne sitove karty, ktere v masine jsou/nejsou.

V pokusnem stroji jsem mel nejprve sitovou kartu SMC EZ 8416 (ISA),
ovladac jako modul.
 Pak jsem prelozil kernel s podporou DEC Tulip (Pro SMC 9332 PCI, 10/100),
driver v jadre. Porad to chodilo, s tou novou sitovkou.
 Pak jsem stary ISA Adaptec 1542 nahradil novym PCI AHA2940UW, a kvuli tomu
jsem odstranil tu krasnou novou sitovku, protoze ten (pokusny) board ma
jen jeden PCI master slot. Stale to chodilo, ted teda bez te sitovky.
Ovladace pro oba Adaptecy jsem mel uz drive v jadre.
 No, a pak jsem se pokusil tam dat zpatky tu ISA sitovku, a ... sit nic.
Pri bootu se tvari, ze to kartu naslo, spravne to vypise nastaveny port a
interrupt (300, 10), a na konci bootu to pohlasi neco v tom smyslu, ze
"no such device", a rozepise se to o tom, ze mozna nemam sitovku.
A taky sit nejde (network is down).
 Pritom z Novella pomoci bootrom nabootuju normalne - soudim, ze hw je
v poradku.
 Nemam prehled, jak moc vadi, kdyz jsou v jadre drivery od neexistujiciho
hw (ta pci sitovka s DEC chipem), jestli to muze mit vliv.

 Nenapada nekoho neco?

Diky,
       Bohumil Chalupa