while (1) fork();

Pátek Leden 16 12:19:58 CET 1998

Egon Eckert <egon na www.capitol.cz> writes:

> Jan ' Kozo ' Vajda <jvajda na somi.sk> wrote:
>
> : a user prve co spravi si 'ulimit' zrusi ..  tudy cesta nevede ..
>
> Ja jsem to tedy nezkousel... Ale co dat ulimit s nastavenim HARD limitu
> treba do /etc/profile ? V man bash se pise ''A  hard  limit  cannot  be
> increased  once  it  is  set''.

Zkusil jsem to, funguje to. (Presneji: hard limit jsem nastavil rucne
v login shellu (bash), nikoliv v /etc/profile, ale to by melo byt
jedno). Narazil jsem ale na nasledujici problem:

$ ulimit -u              # Tedy v ramci jedne session muze mit kazdy
256                      # uzivatel max 256 procesu
$ ulimit -u 5
$ ulimit -u              # Nastaveni je OK
5
$ cat & cat & cat &      # Nyni mi bezi 5 procesu (login,bash,3xcat)
$ ps
bash: fork: Try again    # Funguje OK - nedovoli spustit dalsi proces

Ale kdyz se nyni prikazy cat ukonci a zada se
$ ps|cat|cat|cat
tak se bash ukonci, coz me odloguje. To se mi nelibi, protoze mohu
prijit o data (testovano na RH 4.2 2.0.30 a RH 5.0 2.0.32).

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR