Pocesteni Emacsu v RH 5.0

Jan Krupa 100upa na notorola.sh.cvut.cz
Sobota Leden 17 19:26:21 CET 1998

Dobry den,

nedalo mi to, abych se nevyjadril k tomuto tematu. Nepisu do konference
editors
z duvodu na navazanost na predchazejici prispevky. Emacs pouzivam teprve
nekolik dni. K tomu, aby mi verze 20.2 psala cesky (v X-ech) mi stacilo
toto:

1) ceske fonty (latin2) do X
2) ceska klavesnice v X-ech (predchozi prispevek)
3) do .emacs pridat

;; ceske fonty
(when window-system
  (if (x-display-color-p)
    (setq default-frame-alist
      (append default-frame-alist
        (list             ;;tady toho mam samozrejme vic (barvy, ...)
           '(font .
"-misc-fixed-medium-r-normal-*-15-*-*-*-*-*-iso8859-2"))))))

;; zapne zobrazovani znaku s kody 160(?)-255 misto oktalovych cisel a
vypne
;; multibyte !
(standard-display-european nil)

Pri nastavovani .emacs se mi osvedcilo vychazet z prikladu
konfiguracniho
souboru od pana M.Zamazala http://www.fi.muni.cz/~pdm/emacs-config.html

Co se tyce Emacs 20.2 vs. Emacs 20.2 v RH-5.0, protoze sam mam RH-5.0,
nedalo
mi to, kdyz jsem se dozvedel, ze jsem o neco ochuzen, abych se na to
nepodival. Mluvim o multibyte podpore, ktera je v RedHatu z Emacsu
vymicena. Podle doporuceni P.Janika ml. jsem vyrobil novy emacs*.rpm,
tedy s
podporou myltibyte.

>        ftpget ftp://ftp.redhat.com/pub/redhat/current/SRPMS/emacs*srpm
>        rpm -i emacs*srpm
>        vi /usr/src/redhat/SPECS/emacs*spec
>        (par stisku klavesy d ...)

Protoze mi par stisku klavesy d nepomohlo (smazal jsem radek
"Source1:...." a
"Source2" prepsal na "Source1") a s rpm umim jenom rpm -Uhv a -e ;-)
pouzil
jsem v tomto bode nasledujici postup:

Smazal jsem soubor /usr/src/redhat/SOURCES/mbsk-20.2.tar.gz - to je ten,
co
rusi multibyte a nahradil jsem jej jinym "neskodnym" se stejnym nazvem.
Ten
jsem vyrobil zabalenim nejakeho souboru.
$ tar -czvf mbsk-20.2.tar.gz nejaky.soubor

Dale je postup stejny:

>        rpm -ba /usr/src/redhat/SPECS/emacs*spec
>        rpm -i /usr/src/redhat/RPMS/i386/emacs*rpm

"Novy" Emacs se pozna podle Mule menu. Vyse uvedene pocesteni s nim
funguje
stejne (takze multibyte vypinam - ale neni to tak drasticky :)

     Jan Krupa