PPP

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Středa Leden 21 21:14:04 CET 1998

On 21 Jan 98 at 19:23, Ales Horak wrote:

> To nemam, ale ja nevim jakou mam ppp0 pridelit IP adresu, kdyz bych
> ji mel dostavat dynamicky.

To je v poradku, ale bohuzel ted nemam zadny linux v okoli. Pokusim
se Vam to rano poslat, pokud to nedojde, tak mi napiste po 11:00.
Je to script, kteremu se predava sest parametru (asi), vsechno jsou
to parametry ziskane dynamicky z druhe strany nebo zadane jako
startovaci parametry pppd, jedna se o IP adresu, netmask, gateway,
broadcast, jmeno ppp rozhranni a jeste neco, pouziva se to zhruba
takto"

ifconfig $1 $2 $3 up
route add gw $4 default $5

a podobne, jeste existuje script pro start IPX, a potom dalsi dva pro
ukonceni IP a IPX linku.

___________________________

Kdyz jsem si precetl ostatni maily v konferenci, tak jsem se rozhodl
tento mail neposlat soukrome, ale do konference. Nechci tvrdit, ze do
hloubky rozumim ppp, ale prece jen celkem uspesne provozuji terminal
server. Takze bych chtel nejak reagovat na nektere skutecnosti, ktere
tu zaznely.
Napr. co se tyce pevneho prideleni adresy, to radeji vubec
nezkousejte, pokud nebudete dohodnuti se spravcem serveru, kam se
pripojujete. Nejen, ze nebude spojeni fungovat Vam, ale navic
nejakemu ubozakovi, ktery nebude vubec za nic moct zablokujete
moznost komunikovat. Adresa se totiz prideluje na modem, ale
pristupovy server ma modemu obvykle hodne a pokazde se dovolate na
jiny. Proto bude adresa pravdepodobne pokazde jina. Samozrejme
existuje moznost pridelovat adresy podle uzivatelskeho jmena, ale tu
temer nikdo nepouziva, nebo si ji nechava tucne zaplatit, takze
byste si urcite vsimli, ze neco takoveho mate.
Jedine co je nutne konfigurovat rucne (tedy pod linuxem, windows jsou
v tomhle mirne napred, ale zase nekteri spravci jsou pozadu a tuto
moznost neznaji) jsou name servery, tedy obsah souboru
/etc/resolv.cfg.
Neni od veci se pri prvnim prihlaseni kouknout nejakym programem, jak
prihlaseni probiha. Moznosti jsou v zasade dve, bud vidite normalni
login: a password: nebo rovnou spoustu binarnich dat. V pripade login
je nutne prostudovat prikazy pouzivane v chatu, napr. cesnet se hlasi
cesnet>, coz standarni chat neocekava a zustane navzdy cekat na $,
resp. odlozi linku po timeoutu. Druha varianta prepoklada, ze pppd
nabehne bez nejakych scriptu a v tom pripade je potreba venovat
pozornost souboru /etc/ppp/pap-secrets nebo /etc/ppp/chap-secrets,
ale to uz je na dlouhe povidani (nebo clanek do linuxovych novin :-))
V pripade, ze nepatrite k tem stastlivcum, co si mohou objednat na
telecomu tonovou volbu (vrele doporucuji) budete muset urcite sahnout
na timeouty, ty ktere jsou v ppp obvykle na ceske ustredny nepockaji.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311
Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
  bud vlastnimi schopnostmi,
  anebo hlouposti jinych.