Q: ppp - nastaveni mru, mtu

Čtvrtek Leden 22 18:27:42 CET 1998

On Thu, 22 Jan 1998, Roman Rohr wrote:

> Dobry den.
> 	Mam na linuxu modemove pripojeni pres mgetty. Vsechno
> mi z pripojenych W95 funguje, krome prenosu vetsich souboru (nad 10-ky
> kB - napr. ftp). V man pppd  jsem se docetl, ze na pomalych linkach mam
> zmensit mtu a mru na 296. OK, pak to funguje. Ale mam system (NW 4.11),
> ktery se s tim nevyrovna.

Coze? Opravdu jste pouze necetl spatne dokumentaci k tomu Novellu?  Neni
potreba nekde neco prenastavit? Pokud by se doopravdy nedokazal vyrovnat s
MTU 296, jednalo by se o zavazny nedostatek, ktery si tam snad nemohou
dovolit mit. Ale mohu se mylit.

> Zkousel jsem hledat moznosti, jak to rozfungovat, ale v man ifconfig
> jsem nasel, ze soucasny kernel neumi fragmentovat IP, takze to mam
> nastavit dostatecne velke.

To je blbost, v praci mame jako terminal server Linux 2.0.33 s mgetty a
pppd a funguje bez problemu s ruznymi mtu/mru. A konkretne na mtu=mru=1500
tam bezi jedna pevna linka. Je pravda ze ja v man ifconfig (RedHat 5.0)
mam take napsano, ze "Note, that the current implementation does not
handle IP fragmentation  yet, so you'd better make the MTU large enough!",
ale taky mam uplne dole napsano "10 February 1996", takze to uz je skoro
dva roky stare a dva roky z hlediska vyvoje Linuxu znamenaji opravdu
mnoho.

> Zkousel jsem hledat vsude mozne vcetne zdrojaku kernelu, ale zatim jsem
> neuspel. Nevite nekdo, proc mi to s 296 chodi a s defaultnimi 1500 nikoliv?
> Snad by to mohla byt nejaka velikost device bufferu nebo timeout, ale
> nedokazu to najit. Kdyby to pomohlo, muzu problem popsat mnohem
> podrobneji.

Mohlo by to byt tim ze mate v PC pomale seriove porty (UART 16540 nebo
nedejboze dokonce UART 8250). Pro praci s modemem je nutny UART 16550A.
Ma totiz 16ti bajtovy vyrovnavaci buffer, takze zjednodusene receno neni
takova tragedie kdyz pocitac nestihne odebirat dostatecne rychle -
uchovaji se v bufferu. Na rozdil od starsich portu, ktere maji pouze
jednobajtovy buffer, tj. co prijde se ihned musi zpracovat, jinak se to
prepise tim co prijde potom a je to nenavratne ztraceno. Data se musi
poslat znovu, coz znamena vyrazne zpomaleni.

Nedokazu si ovsem vysvetlit proc by pak pppd melo fungovat s MTU 296.

Jaky druh serioveho portu mate zjistite z hlasek pri bootovani, pokud vam
ujedou tak prikazem dmesg. Mel byste tam videt neco takoveho:

tty00 at 0x03f8 (irq = 4) is a 16550A
tty01 at 0x02f8 (irq = 3) is a 16550A

Leos Bitto