swap

Matus Uhlar uhlar na netlab.sk
Úterý Leden 27 09:01:29 CET 1998

Tomas Rezek <linux na altamira.asu.cas.cz> wrote:
->> > > > Chtel bych se zeptat jestli potrebuji swapovaci prostor na disku
->> > > > jestlize mam 32MB RAM a planuju upgrade na 64MB RAM.
->> > >
->> > Ja zas mam 48 Mb RAM a 64 MB swap.  Swap je dobra vec.  Vytorte ho.
->>
->> Taky jsem se tim ridil.
->> Mam 64 MB RAM, swap 72 MB a *dosud*nikdy*nebyl*pouzit* ;-)

-> to sice je mozne, ale neni to priklad hodny nasledovani. Ja mam stroj se
-> 64 MB a dalsich 196 MB swapu (dva swapy celkem) a swap se vyuziva, jednou
-> pamatuji, ze bylo asi 85 MB swapu obsazeno.

-> Tato diskuse tu myslim neni poprve. Dneska nekoho zabije, kdyz si alespon
-> tolik diskoveho prostoru, co ma pameti, nakonfiguruje jako swap??? Urcite
-> ne, a ma pak jistotu...

zavisi to od vela okolnosti, clovek si niekedy moze kupit viac ram prave
preto aby swap nemusel pouzivat a v takom pripade je uplne zbytocne si ho
vytvarat tolko kolko ma ram. a ked ma niekto uz nejaky swap a staci mu, ak
ide kupovat RAM tak mu je zbytocne zvacsit kvoli tomuto swap...
--
 Matus "fantomas" Uhlar, network manager at NETLAB+ Kosice, Slovakia