DNS zaznamy

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Leden 28 12:57:34 CET 1998

Hello, world!

> - je tam slovo SHOULD, coz znamena, ze je to doporucene, nikoli vyzadovane

   Pravda, to jsem opomenul -- nic mene i doporuceni typu SHOULD neni zahodno
ignorovat, az na pripady, kdy clovek opravdu vi, co dela.

> - neni zcela jasne, zda v danem kontextu "host" znamena domenove jmeno
>   (v kteremzto vyznamu je vsude kolem pouzivano), nebo fyzickou entitu, at
>   uz ma jmen kolik chce

   Mne prislo, ze uz od zacatku je v prislusnem RFC jasne, ze host je fyzicka
entita, viz napriklad odstavec ohledne host names -- v nem se jasne rika, ze na rozdil
od domenovych jmen, jejichz jmena nejsou nikterak limitovana, na host names
jsou obvykle kladena takova a takova omezeni.

   Dalsim problemem s vice A recordy na tutez adresu je nastaveni reverzniho
mapovani -- pravdepodobne by tam muselo byt vice PTR recordu pro jednu adresu, coz
si uz vubec nejsem jist, je-li OK.

   Jedina uznavana vyjimka z tohoto pravidla je (viz RFC 1912, sekce 2.4) v
pripade, kdy ma domena IP-adresu a ma v ni byt jeste record pro prislusneho
hosta. Ale ani tam si nejsem 100%ne jist, je-li to korektni, protoze tim opet
vznikne nekonsistentni reverzni mapping.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"This message transmited on 100% recycled electrons."