"/dev/null" a jeho pristupova prava (offtopic?)

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Leden 30 13:31:04 CET 1998

> [...]
>
> -> Debian, Slackware (intel):
>
> -> $ls -l /dev/null
> -> crw-rw-rw-   1 root     sys        1,   3 Oct 12 20:38 /dev/null
>
> -> RedHat (sparc):
>
> -> $ls -l /dev/null
> -> crw-rw-rw-   1 root     root       1,   3 Oct 12 20:38 /dev/null
> ->
> -> K nicemu jinemu nemam momentalne pristup :)
>
> nuz vzhladom na to ze je to stale linux, a pod slovom linux sa mysli jadro
> systemu, by som povedal ze to tak bude kym to Linus nezmeni; avsak
> pochybujem zeby na to mal dovod pretoze potom by to musel robit kazdy

Nechapu co jsi tim chtel rict. Ja mam napr.:

crw-rw-rw-   1 games    games      1,   3 Jan  1  1970 null

Pristupova prava si muze zmenit root, ikdyz nevim na co by to bylo.
Vlastnika si muze zmenit taky. Major a minor cislo pouziva podle mne
pouze jadro (asi s vyjimkou MAKEDEV). Takze v pripade zmeny cisla
(napr. prechod na delsi cisla) by to taky nebyl problem.

> --
>  Matus "fantomas" Uhlar, network manager at NETLAB+ Kosice, Slovakia

Brno, Czech Republic