Zalohovani dat.

Pavel Satny ersat na fce.vutbr.cz
Sobota Leden 31 22:27:19 CET 1998

Pratele, prosim vas, utrpel jsem velkou ranu, meli jsme ve firme nejake
ukradene veci, mezi nimi i pocitace. Dost me to vzalo, pomyslel jsem si, co
by se stalo, kdyby se "ztratil" i server s daty. Toto me vedlo k hlubokemu
zamysleni, ze nestaci jen zalohovat data z duvodu poskozeni disku nebo
zarizeni na serverech, ale take jako prevence odcizeni celeho serveru.
Potreboval chych se dozvedet nekolik informaci a vasich rad k tomu, jak
pomoci linuxu, ktery by byl na sit pripojen pomoci BNC, tento pocitac by byl
oddelene v uzamcene kancelari, zalohovat data.

Me otazky jsou:

Jake zalohovaci zarizeni je podporovano v Linuxu? (Je mi jedno jestli je to
SCSI, IDE ci PP).
Objem nekomprimovanych dat je priblizne 500MB. Chtel bych provadet
automaticke PLNE zalohovani, protoze se pri zalohovani prirustkovem ci
differencialnim citim jaksi nesvuj a moc tomu (a taky sobe) neverim.

Jsou podporovany i streamery (jako DITTO) ? Existuje software na zalohovani
a obnovovani dat na/ze streameru?
Jde mi hlavne o aplikace pro prikazovou radku, cele bych to chtel realizovat
pomoci skriptu.

Jake magneticke ci opticko-magneticke jednotky jsou podporaovany? (Mam na
mysli iOMEGA Jaz, SyQUEST EzFlyer)... no proste ty
moderni novoty?

Jakym zpusobem resite zalohovani vy?
Chtel bych se dozvedet i jina rseni, ne jen  moji vizi.

Je realizovatelna moje koncepce zalohovani file-serveru (NT a mozna Netware)
pomoci automatickeho namounteni najakeho dejme tomu smb adresare z urciteho
file-serveru? Funguje vubec samba pri Linux versus NT a Linux versus
Netware?

Prominte mi me otazky, mozna trochu podivne.
Cas me velice tlaci a chtel bych vas ubezpecit, ze soubezxne s timto postem
zacinam cist veskerou literaturu, kterou mam, takze vse nedavam jen na vase
bedra.
Pokud nechcete psat do konference, poslete mi mail na ersat na fce.vutbr.cz.

Dekuji.