Zalohovani dat.

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Sobota Leden 31 22:55:11 CET 1998

"Pavel Satny" pise:
: Potreboval chych se dozvedet nekolik informaci a vasich rad k tomu, jak
: pomoci linuxu, ktery by byl na sit pripojen pomoci BNC, tento pocitac by byl
: oddelene v uzamcene kancelari, zalohovat data.

	No, ja bych si rozmyslel i tu uzamcenou kancelar (pozar, havarie
vodovodu, uder blesku ...) Podle me je bezpecnejsi zalohovat na pasky,
ktere jsou ukladany budto v zaruvzdornem trezoru (coz neni uplne levne),
nebo treba kazdou patou zalohu vzit s sebou na zvlastni pasce nebo jinem
mediu domu.
:
: Jake zalohovaci zarizeni je podporovano v Linuxu? (Je mi jedno jestli je to
: SCSI, IDE ci PP).

	Co se tyce paskovych mechanik, tak jakekoli SCSI (DAT/DDS, DLT, ...),
dale ftape, nove kernely maji podporu i pro ATAPI tape mechaniky, ale
nikdy jsem to nevidel v praxi. Neni take uplne spatne jednou za cas
(mesic, dva) vypalit zalohu na CD a tato zpetne archivovat (treba i
mimo budovu). Rozhodne bych volil cokoli na SCSI oproti IDE nebo PP.

: Objem nekomprimovanych dat je priblizne 500MB. Chtel bych provadet
: automaticke PLNE zalohovani, protoze se pri zalohovani prirustkovem ci
: differencialnim citim jaksi nesvuj a moc tomu (a taky sobe) neverim.
:
	Dulezite je, abyste mel nekolik (aspon dve) zalohy dozadu
- pro pripad vypadku uprostred zalohovani.

: Jsou podporovany i streamery (jako DITTO) ? Existuje software na zalohovani
: a obnovovani dat na/ze streameru?
: Jde mi hlavne o aplikace pro prikazovou radku, cele bych to chtel realizovat
: pomoci skriptu.
:
	Co se tyce softwaru, doporucuji dump/restore (pripadne take
tar ci cpio).

: Jake magneticke ci opticko-magneticke jednotky jsou podporaovany? (Mam na
: mysli iOMEGA Jaz, SyQUEST EzFlyer)... no proste ty
: moderni novoty?

	Cokoli co je na SCSI. Z PP pokud vim tak ZIP. Chodit by mela
i vetsina veci na IDE (ZIP), ale ja sam jsem to taky nikdy v praxi nevidel.

: Jakym zpusobem resite zalohovani vy?

	Inkrementalni zalohy na DAT/DDS1 (2GB), cas od casu nekterou
odnesu k ulozeni domu.

: Je realizovatelna moje koncepce zalohovani file-serveru (NT a mozna Netware)
: pomoci automatickeho namounteni najakeho dejme tomu smb adresare z urciteho
: file-serveru? Funguje vubec samba pri Linux versus NT a Linux versus
: Netware?

	NT jdou zalohovat na Linuxovou pasku (treba pres smbfs nebo i jen
pres smbclient - zkuste program smbtar z baliku samba). Jak s Netware,
nevim. Mozna by taky stalo za to prohlednout si nektere komercni
zalohovaci systemy (BRU, ...) - reklamy na ne byvaji v LJ.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //