problem s kartou

Frantisek Rysanek xrysf03 na eunet.cz
Středa Červenec 1 09:22:55 CEST 1998

> 1) Mam tento problem chci nainstalovat linux RedHat 5.0 na COMPAQ,
> ale on ma integrovanou sitovou kartu NetFlex3.

V newsech je zatim jenom nekolik volani o pomoc. Mala poznamka na
adresu Compaqcich ethernet karet je v Ethernet-HOWTO, sekce 5.13
- napr. na
http://web.frontier.net/linux-int/Resources/HOWTO/Ethernet-HOWTO-5.html#ss5.13
nebo na CDcku s distribuci linuxu.
Jinak ale doporucuju zjistit si, jaky je v tom cip - co ma ten
svab na sobe napsano. Podle toho by se treba dalo taky neco
najit.

> 3)  Posledni problem. Je prede mnou ukol nainstalovat nejaky
> FREE proxy na linuxu. Poradte jaky.

asi squid, ne?

> Zatim pouzivame Microsoft PROXY 2.0 a i kdyz vypnu filtrovani.
> nepusti ven icmp protokol=>nemame ping,traceroute, atd.

to je zakladni nepochopeni principu proxy. Proxy nepracuje
na urovni paketu (3/4 ISO vrstva) ale jako aplikace (5 vrstva
a vyse), ktera prijima a otevira TCP spojeni a funguje mezi
nimi jako prostrednik. Z principu neumi routovat.
Prectete si neco o Proxy vs. preklad adres (NAT, masqurading)
a zakladech TCP/IP. Zkuste zacit treba s NET-3-HOWTO.
Mam dojem, ze propousteni pingu a traceroutu by se dalo zaridit
(pokud nemate registrovane IP adresy) prekladem adres.

Frantisek Rysanek