Pristupova prava na chat skript

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Úterý Červenec 14 16:09:14 CEST 1998

On Tue, 14 Jul 1998, Petr Novotny wrote:

> Dobry den,
>
> ale s tim chat skriptem; v nem je napsane heslo a to by nemusel kazdy
> videt, takze chat.skript nechci mit citelny pro vsechny. Vyzkousel
> jsem dat i chatu suid root - to funguje - ale nevim, zda to je
> bezpecne. Pomerne me prekvapilo, ze nastaveni skupiny vlastnika a
> sgid bit nepomohlo (podle logu permission denied na skript) - udelal
> jsem neco spatne nebo to fungovat nemuze? Jaky je spravny postup?

Ja jsem pred casem narazil na neco podobneho - a vyresil jsem to tak, ze
jsem zalozil specialniho uzivatele, ktery provadi vlastni vytaceni (tzn.
do scriptu mu vidi pouze root). Muze byt i bez hesla, ale bezny uzivatel
se na nej ne su-ckne, nebot misto /bin/sh v /etc/passwd ma primo
programek, ktery spousti prislusne spojeni (na zaklade parametru od
scriptu, vyvolaneho predtim uzivatelem - je-li moznosti spojeni vice).

> Petr Novotny, ANTEK CS
> Petr.Novotny na antek.cz
> http://www.antek.cz
					S pozdravem